Leer van de beste businesscases

Er staan inmiddels heel wat businesscases op onze website. Hiermee proberen we inzichtelijk te maken wat de resultaten kunnen zijn van een samenwerking met MailCampaigns. Maar ze doen meer. Ze inspireren en dienen als het ideale praktijkvoorbeeld als jij een vergelijkbaar doel voor ogen hebt.

tim1200

Tim

Chief Operational Officer

Plein: hoe verhoog je omzet uit e-mail marketing?

Uitdaging: Hoe verhoog je omzet uit én retentie via e-mail marketing in een sterk concurrerende branche?

Aanpak: Volop inzetten op data en inspelen op de allerbeste momenten in de customer journey. Door zowel de webshop als CDP Datatrics te koppelen, is een schat aan data voorhanden die direct inzetbaar is in ruim 12 datagedreven e-mail marketing campagnes. Iedere campagne is opgezet om de doelstellingen te behalen en spelen dus in op het verhogen van zowel omzet als loyaliteit.

Resultaat: Al na 6 maanden zien we een omzetstijging van 142% uit e-mail marketing.

> Lees de businesscase van Plein.

Business 2 Business cases

We zoomen vaak in op e-commerce, webshops en omnichannel. Maar ook voor B2B is e-mail marketing een enorm efficiënt kanaal. Voor zowel Mora als Hygiënepapier hebben we projecten opgestart specifiek voor deze doelgroep.

Mora: bestaande campagne optimaliseren zonder korting

Uitdaging: Hoe optimaliseer je een bestaande campagne, zonder daarbij korting in te zetten?

Aanpak: Door optimaal in te zetten op storytelling en volop interactieve elementen te gebruiken, stijgt de attentiewaarde. De basis hiervan is een slimme e-mailflow met diverse varianten om internationaal te kunnen worden ingezet.

Resultaat: De campagne toont een gemiddelde open ratio boven de 50% en een gemiddelde click to open van 25%. Een aanzienlijke stijging vergeleken met dezelfde campagne het jaar ervoor.

> Lees de businesscase van Mora.

Hygiënepapier: de concurrentie voorblijven

Uitdaging: Hoe blijf je de concurrentie voor en stimuleer je het aantal herhaalaankopen bij een B2B doelgroep?

Aanpak: Met een specifieke berekening wordt het beste moment uitgerekend om een product opnieuw te bestellen. In de e-mail campagne worden alleen relevante producten getoond om de conversie positief te beïnvloeden.

Resultaat: Het aantal herhaalaankopen is forst gestegen. Met behulp van monitoring worden de campagne en alle e-mails uiteraard in de gaten gehouden en geoptimaliseerd voor een nog hogere conversie.

> Lees de businesscase van Hygiënepapier.

IMAGE Skincare: profielverrijking via Your Skin Passport

Om jouw contacten alleen relevante berichten te sturen, moet je eerst weten wie ze zijn en waarin ze zijn geïnteresseerd. Dat bereik je met een profielverrijkingscampagne.

Uitdaging: Hoe laat je nieuwe websitebezoekers kennis maken met je assortiment en laat je hen een eerste aankoop doen zonder dat je iets van hen weet?

Aanpak: Met een uitgebreide engagementcampagne wordt ingezet op leads en worden deze begeleid naar een eerste aankoop. Onderdeel van deze campagne is de profielverrijking via het Your Skin Passport. Hieruit volgt een campagne met advies op maat.

Resultaat: Van de nieuwe inschrijvers gaat 15% al na 24 uur over tot een eerste aankoop. Ook het persoonlijk advies op maat scoort goed met een open ratio van 92%.

> Lees de businesscase van IMAGE SKincare.

Your Skin Passport van IMAGE Skincare

Aanzetten tot een eerste contact of aankoop

Het allereerste contact met een doelgroep die jouw organisatie nog niet kent, is een grote uitdaging. Maar ook als een contact zich inschrijft, wil je zo snel mogelijk aansturen op een eerste aankoop.

150% meer verkopen voor Braumarkt

Ook voor bierbrouwer Braumarkt, die zich juist op consumenten richt om zelf aan de slag te gaan, was de uitdaging het aanzetten tot die allereerste aankoop.

Uitdaging: Hoe verhoog je de conversie van je online bezoekers en zet je hen aan tot een eerste aankoop op de webshop?

Aanpak: Een doelgerichte pop-up stuurt op een verhoging in het aantal leads. Deze worden via een geautomatiseerde e-mailcampagne verleid met persoonlijke aanbiedingen, informatie en starterssets.

Resultaat: Meer nieuwe inschrijvingen, waarvan 27% overging op een aankoop. Het aantal verkopen steeg met 150%.

> Lees de businesscase van Braumarkt

Trinamics benadert nieuwe kandidaten via social media

Uitdaging: Hoe vind en benader je een zeer specifieke doelgroep (kandidaten die nog niet op zoek zijn naar een baan) die jou nog niet kent?

Aanpak: Inzicht in de doelgroep maakte duidelijk dat de focus van deze groep op salaris ligt. Daarom is een speciale salariswijzer ontwikkeld. Deze is ingezet op social media en gekoppeld aan sterke e-mail marketing automation. Hierin wordt het salaris berekend en automatisch naar de contacten gemaild.

Resultaat: De volledige automatisering levert de recruiters heel veel tijdswinst op. De e-mails worden bovendien positief ontvangen met een open ratio van 58%.

> Lees de businesscase van Trinamics

Trinamics salariswijzer op social media

Word jij het volgende succesverhaal?

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Plan een vrijblijvend adviesgesprek in.

Plan een gesprek

Gerelateerde blogs

Inzicht in de Nationale E-mail Benchmark 2020

Mora kiest MailCampaigns en Fightclub in crossmediale campagne

Data in e-mail marketing

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Jesse helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.