Omnichannel

Kijken, kijken en online (ergens anders) kopen. Frustrerend voor ondernemers met een prachtige winkel! Of juist andersom: de online bezoekers laten een vol winkelmandje achter en kopen het product in de winkel in de buurt. Hoe identificeer je deze offline bezoekers en kun je deze gericht online benaderen?

Ik wil mijn omnichannel optimaliseren

Omdat de wereld niet alleen draait om e-mail.

Bij MailCampaigns weten we dat de klant op veel verschillende momenten in aanraking kan komen met een product of dienst. De aankoopbeslissing maakt onderdeel uit van de Customer Journey. Daar spelen we op in. Met slimme campagnes zorgen we ervoor dat offline en online naadloos op elkaar aansluiten. Om zo de conversie te verhogen. 

Naadloze aansluiting...
tussen offline en online kanalen.
Groei in omzet...
door effectief gebruik van kruisbestuiving.
Meer brand awareness...
overal dezelfde uitstraling en beleving.
Meer inzicht...
in de effectiviteit van jouw kanalen en marketingactiviteiten.

Wat is omnichannel?

Bij omnichannel maakt een merk gebruik van verschillende offline en online kanalen die naadloos op elkaar aansluiten. De (potentiële) klant is het middelpunt waar alle communicatie omheen draait. De boodschap, tone of voice, content en uitstraling per medium moet dan ook hetzelfde zijn. Zo vormen het winkelbezoek, de website, de gelezen e-mail en de bekeken folder samen één grote beleving. 

Meer groei in omzet en brand awareness

Door kopers op verschillende kanalen te benaderen en oplossingen te zoeken voor offline uitdagingen, zullen zij sneller overgaan tot een aankoop. Omdat ieder kanaal specifieke eigenschappen heeft, is er sprake van een versterkende en aanvullende werking. De kwaliteiten van het medium en de mate van interactie met de consument worden optimaal benut. Door deze kruisbestuiving wordt informatie over het merk optimaal overgedragen en drempels sneller weggenomen!

Jouw campagne manager bewaart voor jou het overzicht

Verschillende specialismen, één campagne manager

Om dezelfde boodschap en ervaring te creëren voor de klanten, zijn verschillende specialisten nodig. Een campagne moet worden uitgedacht, de visuals worden gecreëerd en de langingspagina moet worden opgezet. En wat dacht je van de e-mail koppelingen. Verschillende vakgebieden met verschillende experts.

Maar geen zorgen: bij MailCampaigns is er altijd een campagnemanager die het overzicht bewaart voor je. Zo heb je altijd één aanspreekpunt en de juiste boodschap voor jouw klanten.

Een voorbeeld uit de praktijk

Stel: iemand krijgt een nieuwe baan en is op zoek naar een laptoptas. In een online zoektocht naar nieuwe laptoptassen wordt hij beïnvloed door verschillende meningen, reviews en aanbevelingen. Misschien bezoekt hij een aantal fysieke winkels om wat modellen uit te proberen, voordat hij een definitief besluit neemt. Hoe identificeer je deze offline bezoeker? En hoe zorg je ervoor dat hij in de winkel dezelfde ervaring heeft, als online? Lees er meer over in onderstaande case. 

Omnichannel in de praktijk

Duifhuizen: Offline klanten online identificeren

Een omnichannel campagne met kraskaarten voor online succes.

+27% meer inschrijvingen
Deze case bekijken

Jouw omnichannel specialist

Anique vertelt het je graag

Haar klanten bevinden zich zowel online als in de winkelstraat. Anique weet dat ook precies hoe online en offline elkaar juist kunnen versterken. En hoe je e-mail marketing daar perfect voor kunt inzetten.

Win advies in over omnichannel

Direct de juiste data beschikbaar dankzij koppelingen met o.a.:

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.