Omdat de wereld niet alleen draait om e-mail.
Bij MailCampaigns weten we dat de klant op veel verschillende momenten in aanraking kan komen met een product of dienst. De aankoopbeslissing maakt onderdeel uit van de Customer Journey. Daar spelen we op in. Met slimme campagnes zorgen we ervoor dat offline en online naadloos op elkaar aansluiten. Om zo de conversie te verhogen.
Wat is omnichannel?
Bij omnichannel maakt een merk gebruik van verschillende offline en online kanalen die naadloos op elkaar aansluiten. De (potentiële) klant is het middelpunt waar alle communicatie omheen draait. De boodschap, tone of voice, content en uitstraling per medium moet dan ook hetzelfde zijn. Zo vormen het winkelbezoek, de website, de gelezen e-mail en de bekeken folder samen één grote beleving.
Meer groei in omzet en brand awareness
Door kopers op verschillende kanalen te benaderen en oplossingen te zoeken voor offline uitdagingen, zullen zij sneller overgaan tot een aankoop. Omdat ieder kanaal specifieke eigenschappen heeft, is er sprake van een versterkende en aanvullende werking. De kwaliteiten van het medium en de mate van interactie met de consument worden optimaal benut. Door deze kruisbestuiving wordt informatie over het merk optimaal overgedragen en drempels sneller weggenomen!
Verschillende specialismen, één campagne manager
Om dezelfde boodschap en ervaring te creëren voor de klanten, zijn verschillende specialisten nodig. Een campagne moet worden uitgedacht, de visuals worden gecreëerd en de langingspagina moet worden opgezet. En wat dacht je van de e-mail koppelingen. Verschillende vakgebieden met verschillende experts.
Maar geen zorgen: bij MailCampaigns is er altijd een campagnemanager die het overzicht bewaart voor je. Zo heb je altijd één aanspreekpunt en de juiste boodschap voor jouw klanten.
Een voorbeeld uit de praktijk
Stel: iemand krijgt een nieuwe baan en is op zoek naar een laptoptas. In een online zoektocht naar nieuwe laptoptassen wordt hij beïnvloed door verschillende meningen, reviews en aanbevelingen. Misschien bezoekt hij een aantal fysieke winkels om wat modellen uit te proberen, voordat hij een definitief besluit neemt. Hoe identificeer je deze offline bezoeker? En hoe zorg je ervoor dat hij in de winkel dezelfde ervaring heeft, als online? Lees er meer over in onderstaande case.
Omnichannel in de praktijk
Duifhuizen: Online zichtbaarheid creëren voor offline bezoekers
Succesvolle omnichannel campagne zorgt voor:
+30% deelnames
+27% inschrijvingen per e-mail
230.000 unieke codes
24 filialen met een winactie
Jouw omnichannel specialist
Anique vertelt het je graag
Haar klanten bevinden zich zowel online als in de winkelstraat. Anique weet dat ook precies hoe online en offline elkaar juist kunnen versterken. En hoe je e-mail marketing daar perfect voor kunt inzetten.
Wil jij met Anique aan de slag? Bel haar op 06 28 03 39 39 of maak een afspraak via onderstaande button.
Win advies in over omnichannel