Conversie optimalisatie

Je hebt duizenden e-mailadressen in de database, dagelijks non-stop verkeer op de website en 10 verschillende campagnes draaien, maar nul-komma-nul resultaat. Hoe dan?

Leg het mij uit

Tijd voor conversie optimalisatie.

In een paar stappen leggen wij je uit wat het is en waarom het belangrijk is. 

Wat het is
Conversie optimalisatie in een notendop.
Hoe we het doen
De werkwijze en maatstaf van MailCampaigns.
A/B testen
Knoppen, afbeeldingen, afzenders, kleuren… you name it.
Meten is weten
Inzicht in verbetering en groei!

Wat is conversie optimalisatie?

Conversies zijn bepaalde acties die een lezer of gebruiker uitvoert, die bijdragen aan jouw online succes. Bijvoorbeeld het klikken op een telefoonnummer, het bekijken van een productpagina of het invullen van een contactformulier. Deze acties zijn niet vanzelfsprekend! Daarom helpen wij deze conversie te verhogen, door de content in de campagne te optimaliseren. 

Hoe doen we dat?

Bij MailCampaigns zijn we nooit tevreden en gaan we altijd voor de 10. Daarom voeren we veel testen uit: zo weten we zeker dat wat we doen de beste manier is en de meeste conversie oplevert. Hierbij zijn we realistisch en kijken we naar de mogelijkheden van een campagne. We grijpen in als iets niet werkt en maken de content zo interessant, opvallend of passend mogelijk, zodat de ontvanger er ook echt iets mee doet.

Gebruik A/B testen voor meer inzicht en gebruik die kennis

A/B testen

Het maken van mooie, relevante content is nog niet alles. Je kunt je nog zo goed in de doelgroep verdiepen, maar je intuïtie is niet altijd juist. Het kan zomaar zijn dat jouw lezers liever iets over onderwerp A lezen dan B. En met andere kleuren of afbeeldingen dan je in gedachten had. Dit kun je achterhalen met A/B testen: een makkelijke en goedkope manier om tot inzichten te komen. 

Lees meer over A/B testen

Meten is weten

Op ons marketing automation platform rapporteren we niet alleen het grotere plaatje van een campagne, maar ook de resultaten van bovenstaande tests. Hierin kun je precies zien wat het gedrag is van jouw lezers en welke content het beste werkt. Hierop kun je je volgende mailing aanscherpen en zorg je ervoor dat de ROI hoog blijft! 

“We voelen ons gezamenlijk verantwoordelijk om de beoogde doelen te halen. Dit past bij Plein en werkt zeer prettig samen. De resultaten spreken voor zich en overtreffen de verwachting.”
Janneke Bongartz, Marketing Manager bij Plein.nl
Lees de businesscase

Conversie optimalisatie voor onze klanten:

dierapotheker sfeer1

Dierapotheker: Omzetgroei dankzij datagedreven campagnes

Hoe haal je meer rendement uit e-mail marketing? Met slimme e-mail campagnes die volledig op data zijn gebaseerd. Dat zorgt direct voor meer inschrijvers en een enorme groei in omzet. In deze case leggen we je precies uit hoe we dat aanpakten.

+23,6% meer omzet
Deze case bekijken

Ook meer conversies behalen?

73020

Wij helpen je graag bij het optimaliseren van de campagnes!

Marloes is er voor jou. Hij laat je zien waar jouw kansen liggen en maakt duidelijke afspraken. Commit op resultaat. Want daar draait het om: verhoging van jouw omzet. 

Weten welke kansen jij laat liggen? Bel hem op 06 188 915 15 of plan een adviesgesprek in.

Vertel mij meer

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.