Offline klanten online identificeren

Een omnichannel campagne met kraskaarten voor online succes.

Een kraskaart voor online succes

Hoe kun je klanten die in winkels aan de kassa komen, na hun komst online bereiken? Dat was de vraag van Duifhuizen waarmee MailCampaigns aan de slag ging. Een kraskaart die de klant bij iedere aankoop in de winkel ontving bleek de sleutel tot succes.

230.000 Unieke codes
+30% Deelnames aan de actie
+27% inschrijvingen per mail
24 Filialen met een winactie

Van begin tot eind

Het probleem: offline klanten online bereiken

Klanten die in de vestiging kwamen, waren online nog niet bekend of bereikbaar. De uitdaging was om klanten hun e-mailadres te laten delen, om hen zo online te identificeren.

De oplossing: van kraskaart tot lead

Een kraskaart met winactie bij de kassa was de sleutel tot succes! Klanten vulden online gegevens in, om kans te maken op mooie prijzen: van kortingen tot complete tassen en koffers.

Het resultaat: klanten direct bereikbaar!

Maar liefst 30% van de klanten vulde zijn of haar gegevens in en 27% schreef zich direct in de voor de nieuwsbrief! Waardevolle contacten, die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de producten.

Duifhuizen over de samenwerking:

“Het is zoeken naar manieren om klanten te motiveren iets te delen van zichzelf. Stap één is hun e-mailadres. Zoiets ouderwets als de kraskaart blijkt nog altijd erg effectief hiervoor. Een erg belangrijk resultaat hiervan is dat duidelijk wordt dat de offline klant inderdaad steeds vaker een omnichannel klant is en meer dan gemiddeld uitgeeft. En dat de kanalen hand in hand gaan.”

Tim van MailCampaigns vertelt meer over de aanpak:

“Het is gaaf om te zien dat iets simpels als een kraskaart de spil kan zijn in een succesvolle omnichannel-campagne. Je moet als bedrijf creatief te werk gaan wanneer je offline klanten wil motiveren om online hun gegevens te delen. Veel retailers worstelen nog om de stap te maken van multichannel naar omnichannel. In opdracht van Duifhuizen heeft MailCampaigns daarom de campagne tot in de puntjes verzorgd en vorm gegeven. Een mooie samenwerking met uitstekende resultaten, zo blijkt ook uit de cijfers.”

Hoe ziet dat er dan uit?

Nieuwe leads onder bestaande klanten

De winactie heeft een flink aantal nieuwe leads gegenereerd onder bestaande klanten van Duifhuizen. En van hoge kwaliteit: je weet dat ze geïnteresseerd zijn in productinformatie of aanbiedingen.

Het resultaat in beeld

Van het vormgeven van de kraskaarten en landingspagina’s, tot de technische implementatie van de actie. Alles tot in de puntjes geregeld en klaar voor gebruik. En uiteraard in de stijl van Duifhuizen!

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!

Madurodam: Bezoekers bereiken na een bezoek aan het park

Jaarlijks wordt Madurodam nog veel bezocht. Maar hoe kun je deze bezoekers online bereiken en aan je park binden? Wij hielpen met het opzetten van relevante e-mail campagnes.

+500% meer inschrijvingen
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

Word jij ook een succesverhaal?

Denise helpt je mee

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Denise helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel haar op 06 427 723 79 of plan een adviesgesprek in. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.