Omnichannel campagne voor online zichtbaarheid
Hoe kun je klanten die in winkels aan de kassa komen, na hun komst online bereiken? Dat was de vraag van Duifhuizen waarmee MailCampaigns aan de slag ging. Een kraskaart die de klant bij iedere aankoop in de winkel ontving bleek de sleutel tot succes.
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
De omnichannel campagne
De strategie: focus op kwaliteit
De omnichannel strategie van Duifhuizen tassen & koffers loopt al een aantal jaren. En is succesvol. Zo is de winkelvoorraad van alle 24 filialen online inzichtelijk en kan in de winkel worden gekozen voor thuisbezorging. Deze strategie kon echter nog verder worden doorgevoerd door in te zetten op e-mail marketing. Gericht op de bezoekers in de filialen.
Wat uniek is in de aanpak, is de focus op kwaliteit van de database in plaats van het aantal contacten. Door juist bezoekers in de winkel zich te laten inschrijven, is de interesse in Duifhuizen al aanwezig en is een eerste kennismaking met het contact al gelegd. Juist omdat die interesse er al is, leveren de e-mail campagnes meer op en stijgt de omzet van dit kanaal. Ondanks een halvering van de database!
De uitvoering: alles in dezelfde stijl
De kraskaarten en bijbehorende landingspagina's zijn allemaal ontwikkeld door MailCampaigns, uiteraard aangepast op de huisstijl van Duifhuizen. Dankzij de laagdrempeligheid van de kraskaartjes wordt het uitdelen als vanzelf meegenomen in de routine van de winkelmedewerkers. En dat is belangrijk, want dit soort omnichannel acties hebben alleen zin als de winkels het ook ondersteunen.
Ook EMERCE schreef een artikel over dit mooie praktijkvoorbeeld van Duifhuizen tassen & koffers.
Alle kanalen naadloos op elkaar aangesloten
Binnen een omnichannel campagne is het van essentieel belang dat alle communicatie naadloos op elkaar aansluit. Het maakt de klant immers niet uit of die in de winkel, online of per e-mail iets van Duifhuizen te horen krijgt. Alles moet herkenbaar zijn en dezelfde tone of voice bevatten. Daar hebben we bij de uitvoering dan ook rekening mee gehouden. Zowel de kraskaarten als de landingspagina met de winactie zijn goed herkenbaar en stralen de stijl van de organisatie uit.
Ook aan de achterkant is alles goed op elkaar aangesloten. De technische implementatie zorgt ervoor dat de data op de juiste manier binnenkomt en direct in de e-mails wordt ingezet.
Meer over onze campagnes
Deze omnichannel campagne is slechts één voorbeeld van de diverse e-mail marketing campagnes die we op maat voor onze klanten ontwikkelen en inrichten. Hierbij starten we altijd vanuit de doelstellingen van de klant en kijken we o.a. naar de strategie, doelgroep en beschikbare data om deze doelen te behalen. Meer lezen over onze campagne ontwikkeling?
Meer over campagne management
|
| |
| "Dit levert op lange termijn veel meer op." |
|
|
|
|
| “Het is zoeken naar manieren om klanten te motiveren iets te delen van zichzelf. Stap één is hun e-mailadres. Zoiets ouderwets als de kraskaart blijkt nog altijd erg effectief hiervoor. Een erg belangrijk resultaat hiervan is dat duidelijk wordt dat de offline klant inderdaad steeds vaker een omnichannel klant is en meer dan gemiddeld uitgeeft. En dat de kanalen hand in hand gaan. Met deze actie sturen we op contacten die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in productinformatie of aanbiedingen. Dat levert in mijn ogen op de langere termijn veel meer op.” Gera Duifhuizen, Online Marketeer bij Duifhuizen tassen & koffers |
|
|
|
|
Over MailCampaigns
MailCampaigns realiseert groei via e-mail marketing. Daarbij leveren we uitsluitend maatwerk om jouw doelstellingen te realiseren. Wij ontwikkelen de strategie en e-mail marketing campagnes, passen design toe gebaseerd op jouw huisstijl, leveren alle content en zetten effectieve e-mail automation in. Indien gewenst passen we verschillende extra's toe zoals een pop-up, landingspagina, gamification of werken we met cross-mediale campagnes. Uiteraard monitoren we continu en voeren we geregeld optimalisaties door. Alles om jouw doelen te halen en het liefst te overstijgen!
- Resultaatgericht: recht op het doel af.
- Volledig uit handen: komt goed! Wij regelen het.
- Optimale service: hulp van onze specialisten.
- Op ons eigen platform: eindeloos veel mogelijkheden.
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?
Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Odin helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen