
Als Home of the Homebrewer is Braumarkt dé specialist voor het zelf maken van bier, wijn, likeur en zelfs zuivel. Voor het brouwen van een succesvolle e-mail marketing strategie schakelde Braumarkt ons in. De bottleneck zat hem in het tot stand brengen van de eerste aankoop. Hiervoor bedachten we de Bierbrouwen Starterspakket campagne, zodat het bier rijkelijk kan vloeien.
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
Doelgerichte pop-up
Eerder wijdde front-end developer Andy een blogartikel over de inzet van animerende pop-ups. Vanwege de succesvolle toepassing werd hier de pop-up van Braumarkt als voorbeeld genomen. De pop-up zorgde in een korte periode al voor een enorm succes.
Begeleiding tijdens het aankoopproces
Het grote assortiment van Braumarkt en de vele mogelijkheden (afhankelijk van biersoort, niveau en budget) kunnen voor sommige startende brouwers overdonderend zijn. Een slimme e-mail flow helpt klanten bij het maken van hun keuze. Met handige brouwtips, een welkomstkorting en de inzet van urgentie door de ontvanger op het juiste moment te herinneren aan het verlopen van de korting. Resulterend in een conversiepercentage van 27%.
MailCampaigns zorgt ook voor leadwerving en profielverrijking
MailCampaigns pakt binnen de samenwerking meer op dan puur het versturen van e-mails, zo blijkt wel uit de toelichting van Martijn van Asten, Sales & Marketing Manager bij Braumarkt.
Braumarkt over de samenwerking“Met MailCampaigns beschikt Braumarkt over een zeer sterke partij voor haar campagnes. Niet alleen binnen e-mail marketing, maar ook de volledige leadgeneratie en profielverrijking er omheen worden aangepakt. Bijvoorbeeld door middel van landingpagina’s, pop-up inschrijfmethodes en meer. Het proactief meedenken van MailCampaigns zorgt er voor dat we met minimale inspanningen ontzettend goede resultaten kunnen bereiken.” Martijn van Asten, Sales & Marketing Manager bij Braumarkt | ||
MailCampaigns over de aanpak
“Zodra een aankoop is gedaan, kunnen we de klant eenvoudig opvolgen met relevante e-mails. Je weet immers waar zijn/haar interesses liggen en wat het brouwniveau van een klant is. De uitdaging bij Braumarkt ligt juist in de periode vóór een eerste aankoop. Door websitebezoekers die zich oriënteren op een startset op te vangen in een automatische campagne, kunnen we ze gericht begeleiden in hun keuze en dat laatste zetje naar een aankoop geven.”
Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns
Hoe ziet dat er dan uit?

Pop-up voor nieuwe inschrijvers
Door de pop-up strategisch te plaatsen op de juiste pagina’s én met de juiste content wordt deze niet als storend ervaren. Zo behaalt deze maximaal resultaat.
Goed geïnformeerd van start
Het wegnemen van eventuele drempels (zoals keuzestress), door het tonen van een concreet aanbod en handige tips, bleek de juiste formule voor succes.


Kortingscode om te overtuigen
Deelnemers die niet gevoelig waren voor het advies ontvingen een tijdelijke kortingscode om alsnog over te gaan tot aankoop.
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Odin helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen