Websitebezoekers aanzetten tot hun eerste aankoop

Voor Braumarkt bedachten we een campagne die drempel(s) wegneemt bij consumenten, zodat zij sneller tot de eerste aankoop komen.

Als Home of the Homebrewer is Braumarkt dé specialist voor het zelf maken van bier, wijn, likeur en zelfs zuivel. Voor het brouwen van een succesvolle e-mail marketing strategie schakelde Braumarkt ons in. De bottleneck zat hem in het tot stand brengen van de eerste aankoop. Hiervoor bedachten we de Bierbrouwen Starterspakket campagne, zodat het bier rijkelijk kan vloeien.

+150% meer verkopen
80% open ratio
27% conversie

Van begin tot eind

De uitdaging

Braumarkt wilde de conversie van haar online bezoekers verhogen. Maar hoe zet je bezoekers aan tot een eerste aankoop?

De oplossing

Een e-mail flow die de consument begeleidt in het aankoopproces (trigger met persoonlijke aanbieding, enthousiasmeren en kiezen juiste startset).

Het resultaat

Van de inschrijvingen ging 27% over tot aankoop en startte zo een nieuwe hobby als bierbrouwer. De verkopen stegen met 150%!

Doelgerichte pop-up

Eerder wijdde front-end developer Andy een blogartikel over de inzet van animerende pop-ups. Vanwege de succesvolle toepassing werd hier de pop-up van Braumarkt als voorbeeld genomen. De pop-up zorgde in een korte periode al voor een enorm succes.

Begeleiding tijdens het aankoopproces

Het grote assortiment van Braumarkt en de vele mogelijkheden (afhankelijk van biersoort, niveau en budget) kunnen voor sommige startende brouwers overdonderend zijn. Een slimme e-mail flow helpt klanten bij het maken van hun keuze. Met handige brouwtips, een welkomstkorting en de inzet van urgentie door de ontvanger op het juiste moment te herinneren aan het verlopen van de korting. Resulterend in een conversiepercentage van 27%.

MailCampaigns zorgt ook voor leadwerving en profielverrijking

MailCampaigns pakt binnen de samenwerking meer op dan puur het versturen van e-mails, zo blijkt wel uit de toelichting van Martijn van Asten, Sales & Marketing Manager bij Braumarkt.

     
     
 

Braumarkt over de samenwerking

“Met MailCampaigns beschikt Braumarkt over een zeer sterke partij voor haar campagnes. Niet alleen binnen e-mail marketing, maar ook de volledige leadgeneratie en profielverrijking er omheen worden aangepakt. Bijvoorbeeld door middel van landingpagina’s, pop-up inschrijfmethodes en meer. Het proactief meedenken van MailCampaigns zorgt er voor dat we met minimale inspanningen ontzettend goede resultaten kunnen bereiken.”

Martijn van Asten, Sales & Marketing Manager bij Braumarkt

 
     

 

MailCampaigns over de aanpak

“Zodra een aankoop is gedaan, kunnen we de klant eenvoudig opvolgen met relevante e-mails. Je weet immers waar zijn/haar interesses liggen en wat het brouwniveau van een klant is. De uitdaging bij Braumarkt ligt juist in de periode vóór een eerste aankoop. Door websitebezoekers die zich oriënteren op een startset op te vangen in een automatische campagne, kunnen we ze gericht begeleiden in hun keuze en dat laatste zetje naar een aankoop geven.”

Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns

Hoe ziet dat er dan uit?

Pop-up voor nieuwe inschrijvers

Door de pop-up strategisch te plaatsen op de juiste pagina’s én met de juiste content wordt deze niet als storend ervaren. Zo behaalt deze maximaal resultaat.

Goed geïnformeerd van start

Het wegnemen van eventuele drempels (zoals keuzestress), door het tonen van een concreet aanbod en handige tips, bleek de juiste formule voor succes.

Kortingscode om te overtuigen

Deelnemers die niet gevoelig waren voor het advies ontvingen een tijdelijke kortingscode om alsnog over te gaan tot aankoop.

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!

Plein: Meer omzet via datadriven e-mail marketing campagnes

Online drogisterij Plein.nl wilde een verhoging van haar omzet en retentie. In deze sterk concurrerende branche was dat een uitdaging die we graag aangingen. Tot nu toe resulteerde dat in een omzetstijging van 142% uit e-mail marketing in het eerste half jaar.

+142% meer omzet uit e-mail
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Fred helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op  06 148 798 80 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.