Andy legt uit: Hoe je animaties inzet voor meer inschrijvers

Als front-end developer bij MailCampaigns is één van mijn taken het vertalen van designs naar interactieve pagina’s en formulieren. Hierbij krijg ik veel creatieve vrijheid. Zo kan ik met aanpassingen en toevoegingen de online visuals naar een hoger niveau tillen.

Lees meer over:

Een goede pop-up perfectioneren

Eén van onze klanten Braumarkt spreekt met haar website de amateur brouwers aan. Denk aan wijn, likeur en natuurlijk bier. Om meer inschrijvers voor de e-mail nieuwsbrief te verzamelen, staat een pop-up op de site.

In mijn ogen had die nog net iets extra’s nodig, het glas bier was voor mij te statisch. Dat kan beter, dacht ik. Als je op een warme zomerdag op het terras zit en de ober zet een koud glas bier voor je neus. Wat zie je dan? Juist! Druppels die van het glas rollen. Daardoor krijg je zin in je bier toch?

Het glas zelf steekt goed af tegen de groene achtergrond, dat trekt meteen de aandacht. Daar wilde ik nog meer uit halen. Met behulp van CSS animaties heb ik druppels toegevoegd die op verschillende plekken afwisselend van het glas rollen. Daar krijg je nou echt dorst van.

Niet elke animatie werkt

Animatie moet voor mij altijd iets toe kunnen voegen aan een bestaand visueel element. Dat  kunnen verschillende aspecten zijn. Denk bijvoorbeeld aan het inschuiven van een pop-up, het vergroten van een afbeelding bij een hover (als je er met je muis overheen gaat). Of een knop die lichter van kleur wordt als je er op klikt.

Het kan namelijk ook averechts werken. Als een animatie bijvoorbeeld te lang duurt voor je online bezoeker iets kan aanklikken. Of als de animatie zoveel aandacht trekt dat deze als storend ervaren wordt.  Bij Braumarkt is deze combinatie dus goud. Een goudgeel biertje met druppels ;)

Meer inschrijvers dankzij succesvolle campagne

Deze gave pop-up vormt een onderdeel van de startpakket actie die we voor Braumarkt hebben opgezet. Hierbij ontvangen nieuwe inschrijvers 10% korting op de eerste startset. De eerste resultaten laten een verdubbeling zien in het aantal inschrijvingen via de pop-up in vergelijking met het aantal inschrijvingen via de footer. Behalve meer inschrijvingen ligt de conversie hoger en is er meer interactie in de vervolgmails. Hiermee is direct merkbaar dat een aantrekkelijke inschrijfactie je resultaten verhoogt.

Hulp nodig?

Wil jij meer  halen uit je bestaande visuals en op een sprekende manier animaties inzetten voor meer bezoekers en inschrijvers? Wij kunnen je helpen. Laat ons met je meedenken en plan een vrijblijvend adviesgesprek.

Adviseer mij over animaties

Gerelateerde blogs

Hoe een CDP of DMP je e-mail marketing conversie kan verhogen

Zo voorkom je saaie e-mails (en val je op in de inbox)

Het belang van de welkomstmail

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Jesse helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.