Het hoe en wat van de floating bar

Als je actief bent met e-mail marketing heb je nooit te veel opt-ins. De manieren waarop je nieuwe inschrijvers werft zijn talrijk. Eén van deze opties is het plaatsen van een floating bar op je website. In deze blog leg ik je precies uit wat een floating bar is en hoe je deze succesvol inzet.

Lees meer over:

Jasper

Campagne Specialist

Wat is een floating bar?

De floating bar is een vaststaande en opvallende 'balk' boven of onderaan jouw website. Het is mogelijk om de floating bar vast laten staan of te laten triggeren aan de hand van bepaalde acties, bijvoorbeeld een bezoeker die 40% naar beneden scrolt. Zo configureer je de floating bar aan de hand van het surfgedrag van jouw websitebezoekers. Als een bezoeker scrolt, dan beweegt de floating bar mee. Zo blijft de boodschap altijd zichtbaar. Is een bezoeker de floating bar zat? Dan drukken ze eenvoudig op het kruisje en de floating bar komt niet meer in beeld.

Een overtuigende boodschap

Om veel inschrijvingen te verkrijgen is het belangrijk dat je de bezoeker op een krachtige manier aanspreekt, die aansluit bij de fase waar ze zich op dat moment in bevinden. Je hebt de zichtbaarheid immers aangepast op het gedrag van jouw bezoeker. Maak de bezoeker duidelijk wat hij mist als hij zich niet inschrijft voor jouw nieuwsbrief. Een simpele “op de hoogte blijven” is helaas niet meer voldoende.

Interesse gewekt van de bezoeker? Laat dan concreet zien waar iemand zich voor inschrijft. Zo voorkom je irritatie bij de inschrijvers. Door een checkbox toe te voegen zorg je ervoor dat de bezoeker zicht bewust inschrijft voor de nieuwsbrief.

Blijf future-proof

Het is belangrijk om met de tijd mee te gaan. Dat geldt bijvoorbeeld voor je website en dus zeker ook voor je floating bar. De technieken van tegenwoordig bieden tal van opties. Wil je bijvoorbeeld een interactief element in je floating bar? Of wil je dat deze wordt aangepast aan de locatie van je website bezoeker? En is jouw floating bar ook geoptimaliseerd voor gebruik op mobiele telefoons? De mogelijkheden zijn eindeloos. En als je niet actueel blijft, mis je de boot.

Floating bar check

Ben je gaan twijfelen na dit artikel? Doet jouw floating bar nog wat je wil? En levert hij genoeg conversie op? Wij nemen je floating bar onder de loep en geven je concrete, werkbare adviezen. Uiteraard aangepast op jouw website en jouw doelgroep.

Check mijn floating bar

Gerelateerde blogs

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Verras met animated gifs in je e-mails

Steppin’ Out laat e-mail marketing groeien met MailCampaigns

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Fred helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op  06 148 798 80 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.