Succesvol kandidaten benaderen op social media

Hoe bereik je kandidaten die niet actief aan het zoeken zijn naar een nieuwe baan? Met een interactieve salariswijzer en social media advertising hebben wij hier het antwoord op gevonden.

Detacheringsbureau Trinamics bracht ons een nieuw vraagstuk: Hoe vinden we kandidaten met specifieke profielen? Profielen waar het bureau zich normaal gesproken niet op richt en die dus niet worden opgeroepen via de al bestaande automatische processen.

De combinatie van een salariswijzer en social advertising zorgt voor een stroom aan data, die dankzij slimme e-mail marketing automation op de juiste plek terecht komt. Essentieel voor het maken van de perfecte match tussen functie en kandidaat.

58% open ratio
11% Click through

Van begin tot eind

De uitdaging

Trinamics zoekt specifieke kandidaten die moeilijk te vinden zijn. Deze lijken niet op de profielen waar normaal naar wordt gezocht, waardoor een specifieke campagne is vereist.

De oplossing

De doelgroep heeft als hoofdfocus het salaris. Om hier op in te spelen is een salariswijzer ontwikkeld en ingezet via social advertising, gecombineerd met e-mail marketing automation.

Het resultaat

De geautomatiseerde workflow berekent het salaris en stuurt de kandidaat een e-mail. Volledig automatisch. De adviseurs van Trinamics hoeven alleen nog op te volgen.

Hoe je social media inzet om de juiste kandidaten te vinden

De campagne is ingericht voor een specifieke doelgroep die op zoek is naar een baan met een beter salaris. Uit onderzoek is gebleken dat deze doelgroep voornamelijk actief is op Facebook en weinig tot geen e-mail leest. Om hier op in te spelen is er een krachtige Facebook advertentie ingericht, die visueel duidelijk maakt wat de ontvanger krijgt na inschrijving.

Onderzoek naar de ideale functie

Na het klikken op de advertentie komt de bezoeker terecht op de door ons ontwikkelde salariswijzer. Met enkele vragen wordt de ideale functie en ervaring van de bezoeker ontdekt. Na het invullen van deze vragen dient de bezoeker alleen nog een e-mail adres in te vullen, om de resultaten te ontvangen.

Krachtige e-mail aangepast op ontvanger

Het resultaat wordt via e-mail naar de bezoeker verzonden. De e-mail is kort en krachtig opgezet, aangezien dit type profiel niet veel met e-mail doet. Op de achtergrond krijgt een consultant van Trinamics het profiel ook binnen, om te kijken of deze een match heeft met één van de openstaande vacatures. 

Kennisdeling legt eerste contact

Met de op maat ontwikkelde campagne kan Trinamics kandidaten vinden die eerst lastig te bereiken waren. In de campagne wordt specifiek ingespeeld op de behoefte en het gedrag van de doelgroep. Dankzij de vraaggerichte ontwikkeling van de salariswijzer, wordt de juiste data verzameld. Die wordt slim gekoppeld, waardoor de consultant er direct mee aan de slag kan. Behalve de organisatie, wordt ook de kandidaat geholpen. Dankzij kennisdeling is zo het eerste contact gemakkelijker gelegd.

Hoe ziet dat er dan uit?

Slimme social media advertising

Met de kennis waar de doelgroep zich online bevindt, is heel concreet een Facebook advertentie ingezet. Daarin is direct ingespeeld op de vraag naar meer salaris.

E-mail marketing automation

Op de afbeelding is te zien hoe de e-mail marketing automation is ingesteld. Dankzij de beschikbare data worden automatisch selecties gemaakt. Hierdoor zijn er 24 versies van de e-mail beschikbaar.

Krachtige e-mail

Het resultaat van de salariswijzer wordt verzonden via een korte, krachtige mail. Aangepast op de behoefte van de doelgroep. Dankzij de automation is ook de content verschillend per ontvanger.

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!
dierapotheker sfeer1

Dierapotheker: Omzetgroei dankzij datagedreven campagnes

Hoe haal je meer rendement uit e-mail marketing? Met slimme e-mail campagnes die volledig op data zijn gebaseerd. Dat zorgt direct voor meer inschrijvers en een enorme groei in omzet. In deze case leggen we je precies uit hoe we dat aanpakten.

+23,6% meer omzet
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

beterhoren logo
blackbananas logo
ccv shop logo
dasimport logo
duifhuizen logo
ekomenu logo
haarshop-logo-website.png
hygienepapier logo
imageskincare logo
inhouse logo
john west logo
ketel 1 logo
loods5 logo
madurodam logo
megagadgets logo
meyco logo
mkb brandstof logo
mora logo
naif logo
plein logo
profijtmeubel logo
prontowonen logo
steppinout logo
trinamics logo
vanarendonk logo
van mossel logo
vitals logo
vvv groningen logo
zumo logo
4ff logo

Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Jesse helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek.

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.