
Detacheringsbureau Trinamics bracht ons een nieuw vraagstuk: Hoe vinden we kandidaten met specifieke profielen? Profielen waar het bureau zich normaal gesproken niet op richt en die dus niet worden opgeroepen via de al bestaande automatische processen.
De combinatie van een salariswijzer en social advertising zorgt voor een stroom aan data, die dankzij slimme e-mail marketing automation op de juiste plek terecht komt. Essentieel voor het maken van de perfecte match tussen functie en kandidaat.
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
Hoe je social media inzet om de juiste kandidaten te vinden
De campagne is ingericht voor een specifieke doelgroep die op zoek is naar een baan met een beter salaris. Uit onderzoek is gebleken dat deze doelgroep voornamelijk actief is op Facebook en weinig tot geen e-mail leest. Om hier op in te spelen is er een krachtige Facebook advertentie ingericht, die visueel duidelijk maakt wat de ontvanger krijgt na inschrijving.
Onderzoek naar de ideale functie
Na het klikken op de advertentie komt de bezoeker terecht op de door ons ontwikkelde salariswijzer. Met enkele vragen wordt de ideale functie en ervaring van de bezoeker ontdekt. Na het invullen van deze vragen dient de bezoeker alleen nog een e-mail adres in te vullen, om de resultaten te ontvangen.
Krachtige e-mail aangepast op ontvanger
Het resultaat wordt via e-mail naar de bezoeker verzonden. De e-mail is kort en krachtig opgezet, aangezien dit type profiel niet veel met e-mail doet. Op de achtergrond krijgt een consultant van Trinamics het profiel ook binnen, om te kijken of deze een match heeft met één van de openstaande vacatures.
Kennisdeling legt eerste contact
Met de op maat ontwikkelde campagne kan Trinamics kandidaten vinden die eerst lastig te bereiken waren. In de campagne wordt specifiek ingespeeld op de behoefte en het gedrag van de doelgroep. Dankzij de vraaggerichte ontwikkeling van de salariswijzer, wordt de juiste data verzameld. Die wordt slim gekoppeld, waardoor de consultant er direct mee aan de slag kan. Behalve de organisatie, wordt ook de kandidaat geholpen. Dankzij kennisdeling is zo het eerste contact gemakkelijker gelegd.
Hoe ziet dat er dan uit?

Slimme social media advertising
Met de kennis waar de doelgroep zich online bevindt, is heel concreet een Facebook advertentie ingezet. Daarin is direct ingespeeld op de vraag naar meer salaris.
E-mail marketing automation
Op de afbeelding is te zien hoe de e-mail marketing automation is ingesteld. Dankzij de beschikbare data worden automatisch selecties gemaakt. Hierdoor zijn er 24 versies van de e-mail beschikbaar.


Krachtige e-mail
Het resultaat van de salariswijzer wordt verzonden via een korte, krachtige mail. Aangepast op de behoefte van de doelgroep. Dankzij de automation is ook de content verschillend per ontvanger.
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?
Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Jesse helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen