Het stimuleren van herhaalaankopen

Hoe blijf je de concurrentie voor en bind je klanten aan jouw merk? MailCampaigns helpt Hygiënepapier.nl bij het verhogen van de herhaalaankopen.

Hygiënepapier.nl

Als webshop in hygiëneproducten levert Hygiënepapier.nl producten aan bedrijven die in bijna alle gevallen een herhaalaankoop behoeven. Maar hoe zorg je ervoor dat je de concurrentie voorblijft en dat klanten opnieuw bij Hygiënepapier.nl bestellen? MailCampaigns ontwikkelde een model dat het aantal herhaalaankopen fors doet stijgen.

5 Customer journey fases
Duizenden Geopende e-mails
Aantal kliks +19,7%

Van begin tot eind

De uitdaging

Met veel concurrentie is een herhaalaankoop bij jouw bedrijf niet altijd vanzelfsprekend. Hygiënepapier.nl zocht een manier om herhaalaankopen van bestaande en nieuwe klanten te verhogen.

De oplossing

Op basis van data van de klant, berekenden we het juiste verzendmoment voor een e-mail over de volgende aankoop. Daarin toonden we relevante inhoud door een favoriet product te laten zien.

Het resultaat

De campagne had effect, het aantal herhaalaankopen is fors gestegen! Bovendien wordt de campagne regelmatig gemonitord en op basis van de data en testen direct bijgestuurd voor optimaal resultaat.

Meer dan een campagne

De campagne voor herhaalaankopen is slechts een onderdeel van de uitgebreide e-mail marketing strategie die MailCampaigns ontwikkelde voor Hygiënepapier.nl. De data die is vergaard wordt geanalyseerd en vormt de basis voor vervolgcampagnes. Daardoor kan MailCampaigns zorgen voor nog meer marketingsucces voor Hygiënepapier.nl.

Herhaalaankopen niet altijd vanzelfsprekend

“Hygiënepapier.nl gaf ons een interessant vraagstuk over de verkoop van hygiëneproducten aan bedrijven. Dit zijn vaak producten waarbij een herhaalaankoop niet vanzelfsprekend bij hetzelfde bedrijf gebeurt. Door middel van een uniek algoritme, een goede analyse en slim gebruik van data wisten we op het juiste moment én met de goede boodschap nieuwe en bestaande klanten te verleiden tot een herhaalaankoop bij Hygiënepapier.nl.”

Tim van Hees, Team Lead Campagnes bij MailCampaigns

Het resultaat in beeld

Door de e-mails op het juiste moment én met de juiste content in te zetten, werd het aantal herhaalaankopen van klanten fors hoger. De timing en inhoud van de mails was hierin cruciaal.

Hoe ziet dat er dan uit?

Van start met een diagnose

We gingen met Hygiënepapier.nl in overleg over hun wensen en doelstellingen. Hierop pasten we een strategie toe, waarbij we rekening hielden met hun branding, database en concurrenten.

Campagnes in elke customer journey fase

We zorgden ervoor dat elke doelgroep de juiste berichten, op het juiste moment kreeg. Deze hebben we onderverdeeld in 5 fases: oriëntatie, interesse, aankoop, gebruik en loyaliteit.

Meer herhaalaankopen!

Door de juiste campagne in te zetten, zoals welkomstmails, cross-selling, win-back mails of een verjaardagcampagne, wisten we veel klanten van Hygiënepapier.nl te verleiden tot een herhaalaankoop!

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!

Trinamics: Een effectieve benadering van de sollicitant

Meer plaatsingen voor recruitmentbedrijf Trinamics dankzij profielverrijking campagnes.

+10 plaatsingen
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Fred helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op  06 148 798 80 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.