Gamification stimuleert herhaalbezoek

Hoe bouw je vanuit niets een goede database op als nieuwe organisatie? Wij ontwikkelden een succesvolle online winactie gecombineerd met flyers die op locatie werden uitgedeeld.

Flyers op locatie prikkelen deelname online prijzenrad

Al ruim voordat het gigantische indoor speelpark Kabonk haar deuren opende, was de doelstelling duidelijk: bezoekers laten terugkomen om vaker te komen spelen. De strategie voor deze businesscase is dan ook op dit doel gebaseerd: het stimuleren van ‘herhaalaankopen’ op locatie. Een typische omnichannel uitdaging, want hoe integreer je online communicatie met fysieke bezoeken?

50.000 flyers voor prijzenrad
33% doet mee aan de winactie
96% deelnemers schrijft in

Van begin tot eind

De uitdaging

Voor het nieuwe speelpark ontbrak een database met bezoekersinformatie. Het realiseren van herhaalbezoek en op die manier de omzet verhogen vormde daarmee een enorme uitdaging.

De oplossing

Alle bezoekers kregen bij binnenkomst een flyer om mee te doen aan een online winactie. De daarmee verzamelde data is verder uitgebreid via een profielverrijkingscampagne.

Het resultaat

De uitgedeelde flyers worden door ruim een derde van de bezoekers gebruikt om deel te nemen aan de online winactie. Deze e-mailadressen vormen de basis voor de verder uit te breiden database.
Flyers uitgedeeld op locatie

De situatie

Kabonk, die na een valse start vanwege Corona op 1 juni haar deuren opende, is de nieuwste toevoeging op evenementenlocatie Breepark in Breda. De komst van het 7 verdiepingen tellende indoor speelpark bracht de opening van een aangrenzend restaurant met zich mee: Pannenkoekwaus. Voor het nieuwe speelpark ontbrak een klantenbestand of database. Deze moest dus worden opgebouwd en uitgebreid om het doel van Kabonk te realiseren: herhaalbezoek bij zowel het speelpark als het restaurant. 

Om de beste resultaten te kunnen behalen, is in de strategie goed gekeken naar de doelgroep. Het speelse karakter van zowel de organisatie als de bezoekers was hierin leidend. Dat resulteerde in een online prijzenrad op een speciale landingspagina Kabonk.nl/win. Via deze manier van gamification is er direct interactie mogelijk tussen de bezoeker en organisatie.

Dubbele winst

Kabonk over de samenwerking:

“Wij zijn super tevreden over deze samenwerking! In MailCampaigns hebben we een partner gevonden die creatief nadenkt over de aanpak, en concreet communiceert over het te behalen resultaat. Onwijs helder! Fijn dat je dit gelijk terug ziet in het aantal inschrijvingen naar aanleiding van de actie. Dankzij Mailcampaigns hebben wij straks een duurzaam klantenbestand dat we verder kunnen uitbouwen. Top!”

Lisa Waterman, Marketing- en Communicatiemedewerker bij Kabonk

 

Anique over de aanpak:

“Kabonk heeft ons direct als partner geaccepteerd en is volledig op onze expertise afgegaan. Omdat het een nieuw speelpark betreft, zijn we vanaf 0 begonnen. Dat maakt het een uitdaging, maar biedt ook heel veel kansen. We kunnen namelijk meteen alles op de juiste manier aanpakken. Wat mij erg aanspreekt in deze case is het speelse karakter van Kabonk. Dat sluit perfect aan op de winactie die we hebben opgezet. Kinderen vinden het heel leuk om te spelen en ook om iets te winnen. Nu we zulke goede resultaten binnen krijgen, geeft dat extra voldoening: een echte win-win situatie.”

Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns

Prijswinnaars bij Kabonk

Hoe ziet dat er dan uit?

Fysieke bezoekers online

De flyer werd de eerste 3 maanden aan alle bezoekers uitgedeeld. De unieke code kon op de speciale landingspagina worden ingevoerd. Na het achterlaten van het e-mailadres begon het rad te draaien.

Prijs innen op locatie

Nadat aan het rad was gedraaid, kwam de prijs in beeld. De uitslag van de actie werd ook direct per e-mail verzonden. Met de persoonlijke wincode en de actieflyer kon de prijs op locatie worden geind.

Profielverrijking voor meer data

De verzamelde e-mailadressen zijn benaderd in een profielverrijkingscampagne. Met verschillende e-mails zowel kinderen als ouders aangesproken. De extra data kan in een later stadium worden ingezet.

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!
madurodam sfeerbeeld

Madurodam: Bezoekers bereiken na een bezoek aan het park

Jaarlijks wordt Madurodam nog veel bezocht. Maar hoe kun je deze bezoekers online bereiken en aan je park binden? Wij hielpen met het opzetten van relevante e-mail campagnes.

+500% meer inschrijvingen
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

beterhoren logo
blackbananas logo
ccv shop logo
dasimport logo
duifhuizen logo
ekomenu logo
haarshop-logo-website.png
hygienepapier logo
imageskincare logo
inhouse logo
john west logo
ketel 1 logo
loods5 logo
madurodam logo
megagadgets logo
meyco logo
mkb brandstof logo
mora logo
naif logo
plein logo
profijtmeubel logo
prontowonen logo
steppinout logo
trinamics logo
vanarendonk logo
van mossel logo
vitals logo
vvv groningen logo
zumo logo
4ff logo

Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Jesse helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek.

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.