Flyers op locatie prikkelen deelname online prijzenrad
Al ruim voordat het gigantische indoor speelpark Kabonk haar deuren opende, was de doelstelling duidelijk: bezoekers laten terugkomen om vaker te komen spelen. De strategie voor deze businesscase is dan ook op dit doel gebaseerd: het stimuleren van ‘herhaalaankopen’ op locatie. Een typische omnichannel uitdaging, want hoe integreer je online communicatie met fysieke bezoeken?
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
De situatie
Kabonk, die na een valse start vanwege Corona op 1 juni haar deuren opende, is de nieuwste toevoeging op evenementenlocatie Breepark in Breda. De komst van het 7 verdiepingen tellende indoor speelpark bracht de opening van een aangrenzend restaurant met zich mee: Pannenkoekwaus. Voor het nieuwe speelpark ontbrak een klantenbestand of database. Deze moest dus worden opgebouwd en uitgebreid om het doel van Kabonk te realiseren: herhaalbezoek bij zowel het speelpark als het restaurant.
Om de beste resultaten te kunnen behalen, is in de strategie goed gekeken naar de doelgroep. Het speelse karakter van zowel de organisatie als de bezoekers was hierin leidend. Dat resulteerde in een online prijzenrad op een speciale landingspagina Kabonk.nl/win. Via deze manier van gamification is er direct interactie mogelijk tussen de bezoeker en organisatie.
Dubbele winst
Kabonk over de samenwerking:
“Wij zijn super tevreden over deze samenwerking! In MailCampaigns hebben we een partner gevonden die creatief nadenkt over de aanpak, en concreet communiceert over het te behalen resultaat. Onwijs helder! Fijn dat je dit gelijk terug ziet in het aantal inschrijvingen naar aanleiding van de actie. Dankzij Mailcampaigns hebben wij straks een duurzaam klantenbestand dat we verder kunnen uitbouwen. Top!”
Lisa Waterman, Marketing- en Communicatiemedewerker bij Kabonk
Anique over de aanpak:
“Kabonk heeft ons direct als partner geaccepteerd en is volledig op onze expertise afgegaan. Omdat het een nieuw speelpark betreft, zijn we vanaf 0 begonnen. Dat maakt het een uitdaging, maar biedt ook heel veel kansen. We kunnen namelijk meteen alles op de juiste manier aanpakken. Wat mij erg aanspreekt in deze case is het speelse karakter van Kabonk. Dat sluit perfect aan op de winactie die we hebben opgezet. Kinderen vinden het heel leuk om te spelen en ook om iets te winnen. Nu we zulke goede resultaten binnen krijgen, geeft dat extra voldoening: een echte win-win situatie.”
Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns
Hoe ziet dat er dan uit?
Fysieke bezoekers online
De flyer werd de eerste 3 maanden aan alle bezoekers uitgedeeld. De unieke code kon op de speciale landingspagina worden ingevoerd. Na het achterlaten van het e-mailadres begon het rad te draaien.
Prijs innen op locatie
Nadat aan het rad was gedraaid, kwam de prijs in beeld. De uitslag van de actie werd ook direct per e-mail verzonden. Met de persoonlijke wincode en de actieflyer kon de prijs op locatie worden geind.
Profielverrijking voor meer data
De verzamelde e-mailadressen zijn benaderd in een profielverrijkingscampagne. Met verschillende e-mails zowel kinderen als ouders aangesproken. De extra data kan in een later stadium worden ingezet.
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?
Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Jesse helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen