Bezoekers bereiken na een bezoek aan het park

Jaarlijks wordt Madurodam nog veel bezocht. Maar hoe kun je deze bezoekers online bereiken en aan je park binden? Wij hielpen met het opzetten van relevante e-mail campagnes.

Madurodam

Wie is er niet geweest als kind? Nog steeds is het attractie- en miniatuurpark één van de bekendste parken van Nederland. Maar hoe kan Madurodam haar bezoekers het beste bereiken na een bezoek aan het park? MailCampaigns hielp om waardevolle data te koppelen aan effectieve e-mail campagnes.

+500% meer inschrijvingen
+1.700% Sessies vanuit e-mail

Van begin tot eind

Het probleem

Madurodam heeft veel bezoekers in het park, maar wist deze online niet (goed) te bereiken.

De oplossing

Door de beschikbare data te koppelen aan de juiste middelen, konden bezoekers online bereikt worden.

Het resultaat

Meer online conversie in de vorm van inschrijvingen op de nieuwsbrief en verkeer op de website!

De situatie

Madurodam ontvangt jaarlijks duizenden bezoekers in haar park, maar wist deze bezoekers na het parkbezoek niet (op de juiste manier) te bereiken. Vanuit bronnen zoals ticketverkoop, verschillende portals en de Fantasitron 3D-scan werd veel data vergaard, maar niet optimaal ingezet. MailCampaigns koppelde deze databronnen aan elkaar om deze vervolgens zo efficiënt mogelijk in te zetten. Er werd een koppeling gemaakt met de website, het e-ticketsysteem, de verschillende portals in het park en de 3D-scan. Zo kon Madurodam na afloop van het bezoek gerichte en relevante e-mails sturen naar haar bezoekers. En dit had effect! Het aantal sessies op de website vanuit e-mails ging met 1.700% omhoog en het aantal inschrijvingen op de nieuwsbrief steeg met 500%.

Madurodam fantasitron
Madurodam portal

Inschrijven via portals

Naast de inschrijvingen via de e-mail na afloop, hebben bezoekers van Madurodam ook tijdens hun bezoek aan het park al de mogelijkheid zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Op de verschillende interactieve portals en bij de 3D-scan is deze optie toegevoegd. Zo krijgen bezoekers direct na hun bezoek een e-mail met informatie over hun bezoek, bezochte attracties en de mogelijkheid om een bestelling te plaatsen van hun 3D-scan.

Tim van Hees – Campagne Manager van MailCampaigns

“Madurodam is natuurlijk één van de meest aansprekende attractieparken van Nederland. Het was mooi dat wij met MailCampaigns deze organisatie kon helpen met de bundeling van databronnen en de effectieve opvolging daarvan. Door middel van een goede integratie en enkele aanpassingen in de portals zijn de resultaten direct heel positief.”

Hoe ziet dat er dan uit?

Het resultaat in beeld

Door de gelinkte databronnen op de juiste manier te gebruiken, krijgen bezoekers na afloop van hun bezoek een gepersonaliseerde mail.

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!

Trinamics: Een effectieve benadering van de sollicitant

Meer plaatsingen voor recruitmentbedrijf Trinamics dankzij profielverrijking campagnes.

3 Doelgroep analyses
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

Word jij ook een succesverhaal?

Denise helpt je mee

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Denise helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel haar op 06 427 723 79 of plan een adviesgesprek in. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.