Madurodam
Wie is er niet geweest als kind? Nog steeds is het attractie- en miniatuurpark één van de bekendste parken van Nederland. Maar hoe kan Madurodam haar bezoekers het beste bereiken na een bezoek aan het park? MailCampaigns hielp om waardevolle data te koppelen aan effectieve e-mail campagnes.
Van begin tot eind
Het probleem
De oplossing
Het resultaat
De situatie
Madurodam ontvangt jaarlijks duizenden bezoekers in haar park, maar wist deze bezoekers na het parkbezoek niet (op de juiste manier) te bereiken. Vanuit bronnen zoals ticketverkoop, verschillende portals en de Fantasitron 3D-scan werd veel data vergaard, maar niet optimaal ingezet. MailCampaigns koppelde deze databronnen aan elkaar om deze vervolgens zo efficiënt mogelijk in te zetten. Er werd een koppeling gemaakt met de website, het e-ticketsysteem, de verschillende portals in het park en de 3D-scan. Zo kon Madurodam na afloop van het bezoek gerichte en relevante e-mails sturen naar haar bezoekers. En dit had effect! Het aantal sessies op de website vanuit e-mails ging met 1.700% omhoog en het aantal inschrijvingen op de nieuwsbrief steeg met 500%.
Inschrijven via portals
Naast de inschrijvingen via de e-mail na afloop, hebben bezoekers van Madurodam ook tijdens hun bezoek aan het park al de mogelijkheid zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Op de verschillende interactieve portals en bij de 3D-scan is deze optie toegevoegd. Zo krijgen bezoekers direct na hun bezoek een e-mail met informatie over hun bezoek, bezochte attracties en de mogelijkheid om een bestelling te plaatsen van hun 3D-scan.
“Madurodam is natuurlijk één van de meest aansprekende attractieparken van Nederland. Het was mooi dat wij met MailCampaigns deze organisatie kon helpen met de bundeling van databronnen en de effectieve opvolging daarvan. Door middel van een goede integratie en enkele aanpassingen in de portals zijn de resultaten direct heel positief.”
Tim van Hees, Team Lead Campagnes bij MailCampaigns
Hoe ziet dat er dan uit?
Het resultaat in beeld
Door de gelinkte databronnen op de juiste manier te gebruiken, krijgen bezoekers na afloop van hun bezoek een gepersonaliseerde mail.
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?
Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Odin helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen