
Online Your Skin Passport geeft persoonlijk advies
Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten, zonder bekend huidprofiel, worden begeleid naar een eerste aankoop? Een slimme engagementflow was de oplossing voor IMAGE Skincare. De oriënterende bezoeker wordt op de webshop opgevangen en later via e-mail marketing omgezet in een nieuwe klant.
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
|
| |
| "Wij zijn erg tevreden en de omzet loopt lekker door." |
|
|
|
|
| “We zijn erg tevreden over de hoe dit project met ons is opgepakt. In de uitwerking wist MailCampaigns met de juiste tone of voice en binnen onze huisstijl een topcampagne neer te zetten! E-mail marketing kreeg voorafgaand aan deze campagne wat minder aandacht, maar dat bleek onterecht. De database groeit nu lekker door, evenals de omzet uit dit kanaal. Daarnaast gaf de prettige samenwerking ons ook weer nieuwe inzichten om ook buiten het e-mail kanaal mee aan de slag te gaan.” Matthijs van Dijk, E-commerce Specialist bij IMAGE Skincare |
|
|
|
|

Pop-up houdt unieke bezoekers vast
Met de op maat ontwikkelde pop-up op de website wordt de bezoeker overtuigd om in te schrijven. De pop-up biedt korting aan op een kennismakingsset van het assortiment van IMAGE Skincare. Leuk detail: de kleur van de visuals worden aangepast aan de kleur van het assortiment. Deze sluit dus altijd aan op de pagina waar de bezoeker zicht bevindt.
Een gesloten pop-up kun je opnieuw oproepen via een subtiel label dat aan de zijkant van het scherm blijft ‘kleven’. Van alle unieke websitebezoekers wordt op deze manier 5,5% opgevangen in de mailinglijst.
Van inschrijver naar koper
De nieuwe inschrijvers worden opgevangen in een engagementcampagne. Daarbij wordt de lezer geïnformeerd over IMAGE Skincare en de verschillende productlijnen. In deze campagne ontvangt de lezer bewust geen reguliere nieuwsbrieven. Daar word je namelijk als nieuwe inschrijver eerst voor ‘klaargestoomd’.
Wel wordt vooral ingezet op de eerste aankoop. Om de inschrijver laagdrempelig kennis te laten maken met de producten, kan die tijdelijk een kennismakingsset met korting bestellen. Ruim 15% gaat 24 uur na inschrijving al over op een eerste aankoop.

Profielverrijking via online Your Skin Passport
Na diepgang over het merk en de producten is het de beurt aan de inschrijver om zich voor te stellen. “Hoe kunnen we dat zo goed als mogelijk online bereiken?” vroeg IMAGE Skincare zich af. Voor een huidanalyse kun je namelijk één van de IMAGE Skincare professionals bezoeken in een salon. Om ook de potentiële online klanten te helpen bij de keuze in de juiste producten is een profielpagina in het jasje van Your Skin Passport gegoten.

Persoonlijk huidadvies op maat via e-mail
Als het Skin Passport is ingevuld, ontvangt de lezer direct een persoonlijk advies met producten afgestemd op het eigen huidtype. Dat het persoonlijke advies succesvol is blijkt uit de resultaten: een OR van 92% en een CTO van 35%. Ruim 20% vult een profiel volledig in en 4,7% gaat daarna over op een aankoop.
Voor IMAGE Skincare is het natuurlijk enorm voordelig dat de profielen van de nieuwe inschrijvers direct zijn verrijkt. Deze waardevolle data maakt het mogelijk om persoonlijker en relevanter te gaan mailen.
|
| |
| MailCampaigns over de samenwerking: |
|
| “Het is mooi om te zien dat de klant door de inzet van deze campagne de essentie van e-mail marketing inziet. Deze samenwerking geeft mij extra energie door een perfecte mix van onze strategie en specialisme met de professionele kennis en content (zoals een Skin Passport) van IMAGE Skincare zelf.” Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns |
|
|
|
|
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Fred helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06 148 798 80 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen