Kwalitatieve groei door een gepersonaliseerd engagement plan

Met een open ratio van 92% is de campagne rondom het online Your Skin Passport een groot succes te noemen. Naast profielverrijking wordt ook voor meer omzet gezorgd.

Vraag persoonlijk advies aan!

Conversiepercentage verhogen door engagementcampagne

Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten, zonder bekend huidprofiel, worden begeleid naar een eerste aankoop? Een slimme engagementflow was de oplossing voor IMAGE Skincare. De oriënterende bezoeker wordt op de webshop opgevangen en via e-mail marketing omgezet in een nieuwe klant.

92% OR persoonlijk advies
20,5% ingevulde profielen
17,7% conversie campagne
5,5% bezoekers opgevangen

Van begin tot eind

De uitdaging

Nieuwe website bezoekers zonder bekend huidprofiel kennis laten maken met het assortiment. En hen begeleiden in de juiste keuze verzorgingsproducten voor zijn/haar huidtype en -conditie.

De oplossing

Een engagementcampagne werft online leads en introduceert hen tot het assortiment via een voordelige kennismakingsset. Een persoonlijk advies op maat beweegt hen daarna tot aankoop.

Het resultaat

Een kwalitatieve groei van de mailinglijst. De pop-up vangt 5,5% van de unieke websitebezoekers op, waarvan ruim 15% al na 24 uur converteert en 20% een persoonlijk Skin Passport invult.

De engagementcampagne

pop-up IMAGE Skincare

Pop-up houdt unieke bezoekers vast

Met de op maat ontwikkelde pop-up op de website wordt de bezoeker overtuigd om in te schrijven. De pop-up biedt korting aan op een kennismakingsset van het assortiment van IMAGE Skincare. Leuk detail: de kleur van de visuals worden aangepast aan de kleur van het assortiment. Deze sluit dus altijd aan op de pagina waar de bezoeker zicht bevindt.

Een gesloten pop-up kun je opnieuw oproepen via een subtiel label dat aan de zijkant van het scherm blijft ‘kleven’. Van alle unieke websitebezoekers wordt op deze manier 5,5% opgevangen in de mailinglijst.

Van inschrijver naar koper

De nieuwe inschrijvers worden opgevangen in een engagementcampagne. Daarbij wordt de lezer geïnformeerd over IMAGE Skincare en de verschillende productlijnen. In deze campagne ontvangt de lezer bewust geen reguliere nieuwsbrieven. Daar word je namelijk als nieuwe inschrijver eerst voor ‘klaargestoomd’.

Wel wordt vooral ingezet op de eerste aankoop. Om de inschrijver laagdrempelig kennis te laten maken met de producten, kan die tijdelijk een kennismakingsset met korting bestellen. Ruim 15% gaat 24 uur na inschrijving al over op een eerste aankoop.

Meer over onze campagnes
Profielverrijking via Skin Passport

Profielverrijking via online Your Skin Passport

Na diepgang over het merk en de producten is het de beurt aan de inschrijver om zich voor te stellen. “Hoe kunnen we dat zo goed als mogelijk online bereiken?” vroeg IMAGE Skincare zich af. Voor een huidanalyse kun je namelijk één van de IMAGE Skincare professionals bezoeken in een salon. Om ook de potentiële online klanten te helpen bij de keuze in de juiste producten is een profielpagina in het jasje van Your Skin Passport gegoten.

Advies op maat voor droge huid

Persoonlijk huidadvies op maat via e-mail

Als het Skin Passport is ingevuld, ontvangt de lezer direct een persoonlijk advies met producten afgestemd op het eigen huidtype. Dat het persoonlijke advies succesvol is blijkt uit de resultaten: een OR van 92% en een CTO van 35%. Ruim 20% vult een profiel volledig in en 4,7% gaat daarna over op een aankoop.

Voor IMAGE Skincare is het natuurlijk enorm voordelig dat de profielen van de nieuwe inschrijvers direct zijn verrijkt. Deze waardevolle data maakt het mogelijk om persoonlijker en relevanter te gaan mailen. 

 

 

 

 

"Wij zijn erg tevreden en de omzet loopt lekker door."

 

 

 

 

 

We zijn erg tevreden over de hoe dit project met ons is opgepakt. In de uitwerking wist MailCampaigns met de juiste tone of voice en binnen onze huisstijl een topcampagne neer te zetten! E-mail marketing kreeg voorafgaand aan deze campagne wat minder aandacht, maar dat bleek onterecht. De database groeit nu lekker door, evenals de omzet uit dit kanaal. Daarnaast gaf de prettige samenwerking ons ook weer nieuwe inzichten om ook buiten het e-mail kanaal mee aan de slag te gaan.

Matthijs van Dijk, E-commerce Specialist bij IMAGE Skincare

 

 

 

 

 

Over MailCampaigns

MailCampaigns realiseert groei via e-mail marketing. Daarbij leveren we uitsluitend maatwerk om jouw doelstellingen te realiseren. Wij ontwikkelen de strategie en e-mail marketing campagnes, passen design toe gebaseerd op jouw huisstijl, leveren alle content en zetten effectieve e-mail automation in. Indien gewenst passen we verschillende extra's toe zoals een pop-up, landingspagina, gamification of werken we met cross-mediale campagnes. Uiteraard monitoren we continu en voeren we geregeld optimalisaties door. Alles om jouw doelen te halen en het liefst te overstijgen!

  • Resultaatgericht: recht op het doel af.
  • Volledig uit handen: komt goed! Wij regelen het.
  • Optimale service: hulp van onze specialisten.
  • Op ons eigen platform: eindeloos veel mogelijkheden.
Vraag een adviesgesprek aan

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!

Braumarkt: Websitebezoekers aanzetten tot hun eerste aankoop

Voor Braumarkt bedachten we een campagne die drempel(s) wegneemt bij consumenten, zodat zij sneller tot de eerste aankoop komen.

+150% meer aankopen
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Jasper helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op  06 182 628 90 of plan een gesprek.

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.