Wella Company en Haarshop.nl kiezen voor MailCampaigns

Cosmeticagigant Wella Company kiest voor MailCampaigns. In een samenwerking met Haarshop.nl zetten de bedrijven het merk Sebastian Professional nog beter in de markt. Met als doel de naamsbekendheid van het professionele kappersmerk te vergroten en meer consumenten kennis te laten maken met de producten.

Lees meer over:

Wella Company is een van oorsprong Duits bedrijf dat de wereld heeft veroverd met haar speciale haar- en beautyproducten. Al ruim 140 jaar zorgt het bedrijf ervoor dat haarstylisten hun creativiteit de vrije loop kunnen laten. Onder de Wella Company paraplu vallen verschillende merken zoals Wella Professionals, Sebastian Professional, Nioxin en System Professional.

Haarshop.nl neemt bij Wella Company producten af van diverse merken en verkoopt deze aan de consumenten. Ook van ruim 170 andere merken is het bedrijf de officiële reseller.

Vergroten naamsbekendheid

De nieuwe samenwerking heeft als doel de naamsbekendheid van Sebastian Professional te verhogen. In de actie die hiervoor is opgezet, wordt ook gezorgd voor meer inzicht in de wensen van de doelgroep. Een nevendoel is daarnaast het verhogen van het aantal Sebastian Professional verkopen.  

MailCampaigns heeft een campagne opgezet om te zorgen dat deze doelen behaald worden. Met een speciaal voor deze actie mobile first ontworpen webpagina zorgt MailCampaigns voor zoveel mogelijk inschrijvers. Deze pagina vormt de basis voor alle uitingen en contact met (potentiele) klanten.

Crossmediale campagne breed ingezet

De campagne is uitgebreid opgezet. Naast de ontwikkelde webpagina worden Facebook, pop-ups, e-mail marketing en joint ventures ingezet om de doelgroep te bereiken. Deze doelgroep - voornamelijk vrouwen - zullen het merk Sebastian dus veel gaan tegenkomen. De actie die de basis van de campagne vormt, geeft hen de kans om verschillende prachtige prijzen te winnen, waaronder als hoofdprijs een jaar lang gratis Sebastian Professional producten.

Landingspagina actie Sebastian

Opvolging via e-mail

De deelnemers worden via e-mail opgevolgd. Campagne specialist Jasper Smulders vertelt hierover: “We starten met het toesturen van de prijs. Met daarna de opvolging om meer inzicht in de wensen van de deelnemers. De mails die daarop volgen zijn erop gericht om de deelnemers ook de producten te laten gebruiken en/of kopen.”

e-mail marketing Sebastian actie

Wil jij ook meer merkbekendheid via e-mail marketing?

Ga dan vrijblijvend het gesprek met ons aan. Wij laten je zien waar jouw kansen liggen en maken concreet inzichtelijk welke resultaten jij kunt halen via e-mail marketing. Niet alleen dat, wij verbinden ons aan dat resultaat. 

Plan een adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Hoe een CDP of DMP je e-mail marketing conversie kan verhogen

Plein speelt slim in op customer journey voor meer omzet

Alles wat je wilt weten over A/B testen in e-mail

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Jesse helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.