Steppin’ Out laat e-mail marketing groeien met MailCampaigns
Steppin’ Out, een retailer met 15 fysieke winkels en een eigen webshop, gaat vol inzetten op e-mailmarketing om de bestaande en nieuwe klanten beter te bereiken. Hierbij is gekozen voor MailCampaigns, die behalve de opzet van de complete e-mail marketing strategie ook de uitvoering daarvan op zich zal nemen. Een uitgebreide leadgeneratie campagne maakt deel uit van het project. De commitment op resultaat vanuit MailCampaigns gaf daarbij de doorslag.
House of classics
Liefhebbers van sportieve- en klassieke dames- en herenmode kunnen al jaren hun hart ophalen bij Steppin’ Out. Dit van oorsprong Utrechtse bedrijf werd opgericht in 1983. Hoewel Steppin’ Out het studentikoze imago dat zij hadden uit hun beginjaren allang achter zich heeft gelaten, zijn nog sporen te zien uit de wereld van studentensporten rugby en roeien. Zij geloven in klassiekers, maar benaderen dat juist niet stoffig. Artikelen uit vervlogen tijden worden hier herontdekt en opnieuw uitgegeven; kleurrijk, preppy en soms een beetje ironisch.
De verhalen achter deze ‘klassiekers’ worden overal ten gehore gebracht. Dat gaat nu ook gebeuren met op maat gesneden e-mail marketing campagnes. Steppin’ Out streeft daarbij een volledige integratie na tussen winkels en online.
Offline meets online en vice versa
Bij de gekozen multichannel strategie van Steppin’ Out, zal MailCampaigns een belangrijke partner worden bij de ontwikkeling en de uitvoering van het volledige e-mail marketing programma. Om de strategie uit te kunnen voeren, worden in het project diverse koppelingen gerealiseerd tussen het kassasysteem, de Magento webshop en het marketing automation platform van MailCampaigns.
Een voorbeeld van een volledige multichannel aanpak is de leadgeneratie campagne, waarbij winkelbezoekers gevraagd worden om zich online te registreren. Die contacten komen automatisch terecht in het platform, waar ze direct worden gekoppeld aan de winkellocatie. Deze data kan vervolgens in diverse e-mail marketing campagnes worden ingezet. Middels deze data kan Steppin’ Out klanten van relevante content voorzien.
MailCampaigns meest resultaatgericht
Daar waar e-mail marketing nu nog in de kinderschoenen staat, moet het gaan groeien en meer op gaan leveren. Tijdens de gesprekken zijn Steppin’ Out en MailCampaigns daarom de diepte ingegaan om zo tot de juiste (maatwerk)oplossingen te komen.
Dat de techniek goed moet werken en data op de juiste manier (automatisch) binnen moet komen, is vanzelfsprekend. Voor MailCampaigns is dit een middel om tot resultaten te komen. Het gaat bij e-mail marketing immers om het te bereiken doel: meer klanten, het zenden van relevantere boodschappen, hogere conversies, meer omzet, etc.
Menig e-mail marketing bureau of ontwikkelaar van e-mail service providers (ESP’s) geven geen resultaatgarantie af, MailCampaigns wél! Dat is dan ook één van de redenen dat Steppin’ Out heeft gekozen voor MailCampaigns.
Relevante en persoonlijke content
Steppin’ Out is ervan overtuigd dat relevante content van groot belang is. Middels de systemen en koppelingen die MailCampaigns biedt kan dit gerealiseerd worden. Kijkend naar de toekomst kan het bedrijf middels deze integraties niet alleen product gerelateerde informatie, maar ook servicegerichte informatie en inspiratie op persoonlijk vlak bieden aan de klant. En dit over de kanalen heen. Dat is waar Steppin’ Out naar streeft.
Wil jij ook meer uit je e-mail marketing halen?
Ga dan vrijblijvend het gesprek met ons aan. Wij laten je zien waar jouw kansen liggen en maken concreet inzichtelijk welke resultaten jij kunt halen via e-mail marketing. Niet alleen dat, wij verbinden ons aan dat resultaat.
Plan een adviesgesprekVallen jouw resultaten tegen?
Laat e-mail marketing écht voor je werken
Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Odin helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.
Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen