Inzicht in de Nationale E-mail Benchmark 2020

Ook MailCampaigns leverde haar bijdrage aan de Nationale E-mail Benchmark 2020 van DDMA. In dit onafhankelijk onderzoek worden jaarlijks meer dan 19 miljard e-mails uit ruim 24 branches meegenomen om de gemiddelde e-mail marketing cijfers van Nederland te bepalen. Dit jaar bracht dit bijvoorbeeld een gemiddelde open rate van 39,26%.

Lees meer over:

Tim

Team Lead Campagnes

Vergelijk jouw e-mail scores

De benchmark maakt het mogelijk om je eigen resultaten van e-mail marketing te vergelijken met het gemiddelde van je eigen branche, maar ook met die van andere markten. Op het interactieve dashboard stel je namelijk zelf in welke cijfers je wil bekijken. Je kunt filteren op verschillende jaren, branches, doelgroep en campagne omvang.

Verrassende click-through momenten

Met een paar simpel ingestelde filters kom je tot soms verrassende conclusies. De hoogste open rate voor B2B doelgroepen bijvoorbeeld was in 2019 om 6 uur ’s morgens. Wellicht geen grote verrassing. Maar wist je dat diezelfde doelgroep het meest doorklikt om 1 uur ’s nachts (Click Through Rate van 12%)? Voor consumenten geldt dat er het meest wordt doorgeklikt om 12 uur ’s avonds. Dit soort informatie kan enorm relevant zijn voor het bepalen van het beste verzendmoment.

Ontdek meer cijfers

Over de Nationale E-mail Benchmark

In dit onafhankelijk onderzoek worden jaarlijks de e-mail marketing cijfers van 24 branches vergeleken. De resultaten zijn gebaseerd op meer dan 19 miljard verzonden e-mails en ruim 800.000 campagnes binnen 24 branches. Het onderzoek wordt geïnitieerd door de commissie E-mail van de DDMA en uitgevoerd in samenwerking met de belangrijkste spelers binnen de e-mail marketing.

Toegang tot de E-mail Benchmark

Wil jij weten of je op het juiste moment verzend? Checken hoe jouw e-mail marketing scoort vergeleken met die van anderen? Dat kan! Vul je gegevens in en wij sturen je alles toe.

Bekijk nu de benchmark

Zet kennis effectief in

De cijfers van de E-mail Benchmark worden natuurlijk nog interessanter als je ze vergelijkt met jouw bestaande e-mail marketing campagnes. Met dit inzicht leer je meer over je doelgroep en waar je staat als organisatie.

Maar dan, wat doe je met die kennis? Hoe stuur je bij?

Hier kunnen wij bij helpen. Onze aanpak start altijd met een analyse van de huidige situatie. Hoe meer jij al weet, hoe beter. Dan kunnen we namelijk doelen gaan stellen. Wij committeren ons op die doelen en zorgen ervoor dat jij je geen zorgen meer hoeft te maken over de conversies en resultaten van jouw e-mail marketing.

Plan een adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Hoe verzamel je effectief data en zet je deze creatief in?

Drie manieren om personalisatie toe te passen in e-mail marketing

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Fred helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op  06 148 798 80 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.