Inzicht in de Nationale E-mail Benchmark 2020?
Dit jaar leverde MailCampaigns haar bijdrage aan de Nationale E-mail Benchmark van DDMA. Dankzij het nieuwe interactieve Power BI-dashboard kun je specifieker filteren op resultaten die voor jou van belang zijn.
- Vergelijk resultaten van verschillende jaren
- Vergelijk met verschillende branches
- Selecteer op doelgroep, branche, jaar en campagne omvang
Ik wil inzicht in de E-mail Benchmark
Wil jij zien hoe jouw e-mail marketing scoort vergeleken met die van anderen? Dat kan! Vul je gegevens in en wij sturen je alles toe.
Over de Nationale E-mail Benchmark
In dit onafhankelijk onderzoek worden jaarlijks de e-mail marketing cijfers van 24 branches vergeleken. De resultaten zijn gebaseerd op meer dan 19 miljard verzonden e-mails en ruim 800.000 campagnes binnen 24 branches. Het onderzoek wordt geïnitieerd door de commissie E-mail van de DDMA en uitgevoerd in samenwerking met de belangrijkste spelers binnen de e-mail marketing.
Scoren met kennis
Het begint met inzicht. Zoals via de Nationale Email Benchmark. Weten waar je staat als organisatie, maar ook wat je doelgroep doet en wanneer deze te bereiken is. Fijn, zoveel kennis! Maar dan?
Voor MailCampaigns is dit pas de start. Wij beginnen al onze trajecten met een uitgebreide analyse op maat. Waar sta je, wat zijn je doelen en vooral: waar liggen je kansen? Dan gaan we aan de slag. We stellen een plan op en bespreken de verwachte uitkomsten. En daar gaan we op sturen. Committen ons op dat resultaat. Want we helpen je graag om meer leads, betere scores en een hogere omzet te halen.
Help mij scorenRelevante inzichten
Waar de Benchmark vorige jaren als PDF te downloaden was, is deze nu interactief te bekijken. Het voordeel is dat je zelf aan de knoppen zit. Wil je cijfers van alleen het afgelopen jaar zien, of juist de vergelijking maken met 2018? Of eerder terug? De Benchmark loopt nu 5 jaar, waardoor je inzicht heb in de resultaten tot en met 2015.
’s Nachts het meest actief
De Benchmark levert leuke cijfers op over 2019. De hoogste open rate voor B2B doelgroepen is om 6 uur ’s morgens. Geen grote verrassing wellicht. Maar wist je dat diezelfde doelgroep het meest doorklikt om 1 uur ’s nachts (Click Through Rate van 12%)? Voor consumenten geldt dat er het meest wordt doorgeklikt om 12 uur ’s avonds.
Deze cijfers worden natuurlijk nog interessanter als je ze vergelijkt met jouw bestaande campagnes. Hoe laat stuur jij je mailings, klopt dat bij je doelgroep en welke aanpassingen kun je doen om tot hogere conversie te komen? Wij kijken hier graag samen met jou naar.
Ik wil nu concreet adviesOver DDMA
De Data Driven Marketing Association (DDMA) vertegenwoordigt 335 bedrijven binnen de facetten marketing en data. Binnen de organisatie zijn verschillende commissies opgesteld. Overkoepelend doel is het naar een hoger plan tillen van de data driven marketing sector.
De cijfers liegen er niet om...
Gerelateerde case
Onderstaande businesscase laat zien hoe e-mail marketing effectief kan worden ingezet voor omzetverhoging.
Dierapotheker: Omzetgroei dankzij datagedreven campagnes
Hoe haal je meer rendement uit e-mail marketing? Met slimme e-mail campagnes die volledig op data zijn gebaseerd. Dat zorgt direct voor meer inschrijvers en een enorme groei in omzet. In deze case leggen we je precies uit hoe we dat aanpakten.
Hoe gaat het met jouw e-mail marketing?
Misschien loopt bij jou alles op rolletjes. Maar de kans is groot dat je niet alle kansen benut. Heb jij al een Verlaten Winkelwagen campagne ingesteld? Win-backmail, verjaardagsmail en loyaliteitsmail? De mogelijkheden zijn eindeloos.
E-mail marketing is één van de meest onderschatte marketing kanalen. Wij weten precies wat je er uit kunt halen. En wij maken afspraken met je, stellen meetbare doelstellingen op en sturen op resultaat. Want daar draait het om: meer omzet door slimme campagnes.
Lees over slimme campagnes