Nieuwe samenwerkingen zetten trend voor komende periode

Met 7 nieuwe samenwerkingen is dit eerste kwartaal er één waar we enorm trots op zijn. Momenteel zijn onze specialisten keihard aan de slag binnen verschillende trajecten. Er zullen dus veel praktijkcases en blogs met nieuwe tips aankomen. Wat kunnen we nu al leren van deze innovatieve trajecten?

Lees meer over:

Tim

Team Lead Campagnes

In maart en april ging MailCampaigns de samenwerking aan met To Be Dressed, Ekomenu, Profipack, MijnLeesbril.nl, Meyco, Vitals en Black Bananas. We vertellen je graag meer over deze unieke klanten en onze aanpak.

Black Bananas: e-mail marketing gebruiken voor branding

Black Bananas wil haar kleding, die streetstyle combineert met sportieve elementen, tot een internationaal begrip maken. Door via e-mail marketing in te zetten op branding, kan goed aan dit doel worden gewerkt. Onder ander via een uitgebreide engagementcampagne.

“Voor Black Bananas is het belangrijk om top of mind te worden én blijven bij de doelgroep”, vertelt Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Daarvoor gaan we gebruik maken van slimme referral elementen om verdere verspreiding te bewerkstelligen. Maar we doen veel meer, bijvoorbeeld de verlaten winkelwagencampagne om potentiële omzet te verzilveren.”

Ook Meyco en Vitals kiezen voor MailCampaigns

Als leverancier voor textiele baby- en peuterproducten, gaat Meyco vooral voor groei. Het assortiment is de laatste jaren enorm uitgebreid en biedt consumenten de keuze een eigen stijl te creëren. De artikelen zijn van hoge kwaliteit en onderling goed te combineren. Het verhaal van Meyco gaat verteld worden via verschillende e-mail marketingcampagnes en automatische processen. Ook worden verschillende cross-mediale campagnes ingezet in samenwerking met externe partijen.

Vitals levert specialistische en hoogwaardige voedingssupplementen om iedereen op weg te helpen naar een optimale gezondheid. Met daarbij de ambitie om voorop te lopen, is de keuze voor een echte expert op het gebied van e-mail marketing een logische. In de samenwerking staat kwaliteit voorop. Gestart wordt met het leggen van een stevige basis, gekoppeld aan de customer journey. In een later stadium wordt uitgebreid met e-mail marketing in Duitsland.

To Be Dressed: meer omzet uit e-mail halen

We vertellen vaker dat e-mail marketing dé manier is om meer omzet te genereren. Dat gaan we dan ook realiseren voor To Be Dressed. Uniek aan deze online outlet is dat onverkochte artikelen vanuit heel Nederland gekoppeld worden aan klanten die deze artikelen normaal niet zien. E-mail marketing gaat hier een hele grote rol in spelen.

“Als je artikelen wil gaan koppelen aan kopers, heb je informatie nodig van je contacten”, vertelt Rens, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Die informatie moet je vervolgens op de juiste manier gaan inzetten, zodat je alleen relevante artikelen laat zien. Hoe relevanter jouw e-mail is, des te hoger je conversie.” Onderdeel van de strategie is een engagementcampagne met profielverrijking om gepersonaliseerde en relevante e-mails te versturen.

Lees het volledige artikel over deze samenwerking op Emerce.

Profipack: volop inzetten op leadwerving en profielverrijking

Om succesvolle e-mail marketing te kunnen voeren, begin je bij de basis: je contacten. Hoe groter de kwaliteit van deze lijst en hoe meer je van je contacten weet, des te beter je e-mail marketing resultaten. Voor Profipack, aanbieder van verpakkings- en beschermingsmaterialen, zetten we daarom in op een uitgebreide engagementcampagne. Daarbij staat de zakelijke klant in alles centraal.

“Veel klanten weten niet dat wij ook voor B2B organisaties heel veel kunnen betekenen”, vertelt Jasper Smulders, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Ook bij ons staat de klant centraal: we leveren altijd maatwerk. Daarbij verdiepen we ons in de organisatie en passen de strategie en aanpak daarop aan. Hierdoor kan e-mail marketing heel succesvol worden ingezet.”

Lees het volledige artikel over deze samenwerking op Emerce.

Ekomenu: e-mail marketing naar hoger niveau tillen

Soms weet je heel goed wat je wil, heb je je strategie op orde, maar lukt de uitwerking niet helemaal in het platform waar jij op werkt. Daar liep Ekomenu tegenaan. Haar missie is om gezond en verantwoord eten voor iedereen toegankelijk te maken, aangepast op verschillende leefstijlen en met verantwoorde producten.

“Juist omdat de strategie al duidelijk was, helpen we Ekomenu vooral bij de basis, zowel technisch als visueel”, licht Jasper toe, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Op die manier kunnen we de e-mail marketing naar een hoger niveau tillen.”

Lees het volledige artikel over deze samenwerking op Emerce.

Mijnleesbril.nl: het rendement uit e-mail verbeteren

Om het rendement uit de e-mail marketing van mijnleesbril.nl te verhogen, wordt gefocust op het verzamelen van de juiste contactdata. De organisatie heeft als doel het ‘noodzakelijk kwaad’ van een leesbril om te zetten naar het dragen van een modeaccessoire. Met een breed assortiment is het daarom belangrijk de juiste artikelen te kunnen matchen.

De focus ligt op de klantwensen en die aan te laten sluiten op het productaanbod. “We hebben samen voor dit groeipad gekozen”, gaat vertelt Jasper Smulders, Campagne Specialist van MailCampaigns. “En juist door je nog meer te verdiepen in je klant, kun je het rendement van je e-mail marketing heel goed verhogen. Dat gaan we doen voor mijnleesbril.nl.”

Lees het volledige artikel over deze samenwerking op Emerce.

Wordt jij onze nieuwe samenwerking?

We houden ervan om onze klanten de volledige potentie van e-mail marketing te laten ervaren. Daarbij gaan we uit van het doel van de klant. Dat is onze focus waar we ons voor 100% aan committeren. Wil jij meer lezen over onze aanpak of ben je benieuwd hoe we jouw e-mail marketing naar een hoger niveau tillen? Lees meer over onze diensten, of plan een vrijblijvend adviesgesprek in.

Plan een gesprek

Gerelateerde blogs

Wat valt er nou onder een soft opt-in?

Wat doe je met e-mail marketing als de wereld op zijn kop staat?

Plein speelt slim in op customer journey voor meer omzet

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Jasper helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op  06 182 628 90 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.