Naïf kiest MailCampaigns in groeistrategie

Huidverzorgingsmerk Naïf - dat natuurlijke producten biedt die vriendelijk zijn voor mens en milieu - is hard aan het groeien. In deze groeistrategie is gekozen voor MailCampaigns om e-mail marketing een belangrijke rol te laten spelen. Doel? De merkbeleving versterken en meer omzet genereren met slimme campagnes.

Lees meer over:
heroesonly 113 middel

Anique

Team Lead Campagnes

Creatieve profielverrijking via chatbot

Aan die slimme campagnes gaat een unieke profielverrijking vooraf. Die is namelijk essentieel om relevanter te kunnen gaan mailen. Hiervoor is een creatieve oplossing bedacht die precies aansluit bij de doelgroep. Via een interactieve chatbot worden contacten overgehaald persoonlijke informatie te delen.

Bekijk hier de chatbot
Interactieve chatfunctie

Pure kwaliteit, niets meer niets minder

Naïf houdt het graag simpel, zoals de naam al impliceert. Oprichters en vaders Sjoerd en Jochem kwamen erachter dat zelfs in babyverzorging schadelijke ingrediënten zaten. Het merk - opgericht in 2013 - vindt dat iedereen “naïef moet kunnen winkelen”, zonder zorgen en valse beweringen of slechte ingrediënten die schadelijk zijn voor mens en natuur. Al snel kwam er behalve een assortiment babyproducten ook een verzorgingslijn voor vrouwen. Voor alle producten geldt dat ze worden ontwikkeld met pure kwaliteit, met alleen ingrediënten die echt nodig zijn. Niets meer, niets minder.

B corp gecertificeerd

De visie van Naïf slaat goed aan. Niet alleen is het bedrijf de snelst groeiende op het gebied van verzorgingsproducten, ook is onlangs de B corp certificering behaald. Hiermee toont de organisatie aan dat het hoge normen heeft op het gebied van sociale en milieugerelateerde prestaties. Zo zijn bijvoorbeeld alle verpakkingen plasticvrij en de producten vrij van chemische middelen. De certificering sluit aan bij de missie van Naïf: verder groeien om op die manier de wereld van persoonlijke verzorging te veranderen.

B corp certificaat

Doelen realiseren met uitgebreide engagement campagne

MailCampaigns is hard aan de slag om de gestelde doelen van Naïf te realiseren. Dat doen we door middel van een uitgebreide engagement campagne die inspeelt op de juiste momenten in de customer journey. Behalve de ontwikkelde strategie ligt ook de uitvoering in handen van onze e-mail marketing experts. De campagne is uitgebreid opgezet en bevat verschillende essentiële elementen. Zo worden bijvoorbeeld nieuwe websitebezoekers opgevangen via een dynamische pop-up waarna ze worden ‘klaargestoomd’ voor het ontvangen van de nieuwsbrieven.

Interactieve elementen

Zoals al eerder gemeld, wordt als eerst gestart met een unieke profielverrijking. “We gaan in deze samenwerking ook verschillende innovatieve elementen gebruiken”, vertelt Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Zo richten we de profielverrijking in via een interactieve chatfunctie. Hierdoor geeft de bezoeker direct veel persoonlijke informatie op een laagdrempelige manier.” Deze profielverrijking vormt een essentieel onderdeel van de strategie, omdat het zo mogelijk wordt persoonlijker en gerichter te communiceren. “E-mail marketing staat bij Naïf momenteel nog in de kinderschoenen”, voegt ze toe. “Daar gaan we verandering in brengen. We voorzien dat dit kanaal een groot aandeel kan krijgen.”

Deze innovatieve manier van profielverrijking heeft de aandacht getrokken. Zo staat deze case uitgebreid toegelicht op EMERCE eGuide: lees hier de volledige case

Commitment op resultaat

De reden achter de keuze voor MailCampaigns? De commitment op resultaat. Naïf heeft heel concrete doelen voor de toekomst gesteld. Daarbij is het aandeel dat e-mail marketing op zich kan nemen eveneens concreet in te vullen. Naast een verwachting is ook een belofte gegeven: commitment op resultaat. Want hoewel techniek goed moet werken, de timing moet kloppen en de e-mails verzonden moeten worden, gaat het uiteindelijk om de conversie. En daar gaan we op sturen.

Wil jij ook je merkbeleving verhogen via e-mail marketing?

Ga dan vrijblijvend het gesprek met ons aan. Wij laten je zien waar jouw kansen liggen en maken concreet inzichtelijk welke resultaten jij kunt halen via e-mail marketing. Niet alleen dat, wij verbinden ons aan dat resultaat. 

Plan een adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Leer van de beste businesscases

Plein speelt slim in op customer journey voor meer omzet

Nieuwe samenwerkingen zetten trend voor komende periode

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Jesse helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.