Meer weten?Neem contact op
Terug

Wat is e-mail authenticatie?

Met e-mail authenticatie geef je toestemming dat een andere partij (bijvoorbeeld MailCampaigns :-)) e-mails mag versturen met jouw domeinnaam. Zonder deze toestemming is de kans groter dat de mailings in de SPAM-folder terecht komen. Bij het instellen van e-mail authenticatie zijn vier onderdelen belangrijk. Deze onderdelen worden hieronder één voor één verder toegelicht.

SPF/SenderID validation.

In een SPF-record bepaal je welke servers namens de domeinnaam mailings mogen versturen. Op basis van een SPF-record bepaalt de server van een ontvanger of de e-mail in de inbox of in SPAM-folder terecht komt.

DKIM Validation.

Met DKIM neem je als verzender verantwoordelijkheid voor de e-mails die via jouw domein worden verzonden. De server van de ontvanger gebruikt de DKIM om te controleren of de e-mail via een rechtmatige server is verzonden en de inhoud niet veranderd is tijdens het verzenden.

DMARC Validation.

DMARC staat voor Domain-based Message Authentication. Met de DMARC geef je aan wat de ontvangende partij moet doen als een e-mail niet door de SPF of DKIM test komt.

CNAME.

CNAME staat voor Canonical Name record. Niet noodzakelijk, maar met een CNAME kun je alle tracking links die normaal naar mailcampaigns.nl verwijzen, naar je eigen domein laten verwijzen. De CNAME stuurt onder water het verzoek weer door naar MailCampaigns. Dit vergroot het vertrouwen van ontvangers om te klikken op links in je e-mail én sommige ISP’s vinden het prettiger dat domeinen in de links in de e-mail horen bij je afzenddomein.

E-mail authenticatie instellen in MailCampaigns?

Bekijk hier het artikel in ons kenniscentrum: “E-mail authenticatie instellen in MailCampaigns”.

Verwante onderwerpen: