Personeel verrast via unieke e-mail campagne

E-mail marketing inzetten om je personeel te verrassen? Dat deed Van Mossel Automotive Groep op een wel heel originele en creatieve manier! Ontdek deze unieke Sinterklaascampagne.

Lees meer over:
robbin1200

Robbin

Chief Operational Officer

Verrassing op een veilige afstand

In de tijd dat afstand houden een tweede natuur is geworden, kan e-mail enorm handig zijn in de communicatie. Ook als het gaat om het belonen van je personeel. Voor Van Mossel Automotive Groep mochten we daarom aan de slag met een creatieve Sinterklaas  campagne.

De campagne

Waar traditiegetrouw Sinterklaas en zijn pieten de locaties van deze autoverkoper bezochten, ging dat dit jaar net even anders. De unieke e-mail marketing campagne startte met een eerste e-mail naar alle medewerkers. Daarin werden zij uitgenodigd om hun kindje(s) op te geven voor een Sinterklaascadeautje.

E-mail campagne Sinterklaas - uitnodiging

Personalisatie via landingspagina

Op de speciale landingspagina werden naam en leeftijd van de kinderen ingegeven. Die data werd ingeladen in het marketing automation platform van MailCampaigns, zodat de informatie direct inzetbaar was om de juiste cadeautjes uit te delen.

E-mail campagne Sinterklaas - landingspagina

Cadeautjes via e-mail

Op de beloofde datum is de cadeau e-mail verzonden. Daarin werd het kaartnummer en de pincode van de digitale cadeaubon van bol.com getoond. Met de code kon een cadeau naar keuze op de webshop van bol.com worden uitgezocht. 

In de campagne is volop gebruik gemaakt van de mogelijkheden die e-mail marketing biedt. Zo is personalisatie toegepast door boven iedere cadeaukaart de naam van het kindje te noemen. Ook kreeg de ontvanger een leuke videoboodschap van de Sint te zien en was er een handige link toegevoegd met uitleg over het inwisselen van de cadeaukaart.

E-mail campagne Sinterklaas - cadeaumail

Jouw personeel verrassen?

Geïnspireerd geraakt door deze campagne? Wat we voor Van Mossel Automotive Groep hebben gedaan, kan op verschillende manieren worden ingezet. Zijn de kerstpakketten nog niet uitgezocht? Dan is dit wellicht een leuke optie! Of denk bijvoorbeeld aan een jubileum, verjaardag of ander uniek evenement. We denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact op.

Plan jouw verrassingscampagne

Gerelateerde blogs

Datagedreven welkomstcampagnes: de praktijk

Zo vergroot je jouw invloed binnen de customer journey

Cross-selling in e-mail marketing

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Jesse helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.