Van Arendonk Schoenen kiest MailCampaigns in omnichannel strategie
De welbekende retailer Van Arendonk Schoenen gaat met behulp van MailCampaigns vol inzetten op omnichannel en e-mail marketing. Met 9 fysieke winkels en een eigen webshop is het nu tijd om het online kanaal te optimaliseren. Een synergie met de fysieke winkels is daarbij onmisbaar.
Expert in schoenen
Van Arendonk is een begrip in de schoenenindustrie. Wat ooit begon als een schoenmakerij, groeide begin vorige eeuw uit tot een flinke fabriek. In 1967 werd de eerste Van Arendonk schoenenwinkel geopend. Inmiddels zijn er 9 fysieke winkels, 2 shop-in-shops en een online webshop (www.vanarendonk.nl). Welke type schoenen je ook zoekt, Van Arendonk heeft het. Een feestelijke pump, een stijlvol enkellaarsje, een klassieke brogue of een toffe sneaker. Er is keuze uit meer dan 100 topmerken zoals Floris van Bommel, Nubikk, Hogan, Santoni, Via Vai, Magnanni, UGG of Dr. Martens. Ook accessoires zoals tassen, riemen en leesbrillen behoren tot het met zorg samengestelde assortiment.
Hoog servicelevel wordt ook online doorgezet
Van Arendonk gaat in haar groeistrategie volledig inzetten op e-mail marketing. De keuze is daarbij gevallen op MailCampaigns, die de complete e-mail marketing strategie zal ontwikkelen en uitvoeren. Belangrijk binnen de strategie is het hoge servicelevel, dat ook in de winkels wordt behaald. Zo zijn er op sommige locaties zelfs paskamers te vinden om een pas gekochte outfit perfect te matchen met nieuwe schoenen. In de online strategie zal de content dan ook vooral worden ingezet op beleving. Denk aan aandacht voor persoonlijk advies, afstemming met de kleding en een eigen stijlprofiel.
Offline en online in eigen campagnes
De samenwerking start met een koppeling tussen de webshop en het marketing automation platform van MailCampaigns. In een later stadium wordt ook de connectie met het kassasysteem gemaakt. Offline klanten worden via een leadgeneratie campagne in de winkel meegenomen en opgevolgd via online communicatie, afgestemd per klanttype. Ook de online klanten worden meegenomen, via een eigen campagne strategie.
Vol inzetten op beleving
De keuze voor MailCampaigns was snel gemaakt. Juist omdat zij de verbinding aangaan op resultaat en kwaliteit net zo hoog hebben staan als Van Arendonk, was dit geen verrassende match. Projectmanager Anique van MailCampaigns heeft veel zin om te starten. “We gaan volledig inzetten op beleving, dat past helemaal bij Van Arendonk. Het uitdagende van een omnichannel strategie is dat het voor de klant geen verschil moet maken waar hij zijn aankoop doet. Online, offline, via e-mail… De communicatie moet te allen tijde hetzelfde gevoel geven en de normen en waarden uitstralen van de organisatie.”
Wil jij meer uit je e-mail marketing halen?
Ga dan vrijblijvend het gesprek met ons aan. Wij laten je zien waar jouw kansen liggen en maken concreet inzichtelijk welke resultaten jij kunt halen via e-mail marketing. Niet alleen dat, wij verbinden ons aan dat resultaat.
Plan een adviesgesprekVallen jouw resultaten tegen?
Laat e-mail marketing écht voor je werken
Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Odin helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.
Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen