Apple timmert IOS 14 dicht maar creëert kansen voor e-mail marketing!

Onlangs is in het nieuws verschenen dat Apple bepaalde mogelijkheden dicht timmert ten behoeve van de privacy binnen iOS 14. Dit heeft directe gevolgen voor het volgen (tracken) en de personalisatie van en binnen verschillende campagnes bij de grotere en bekende apps zoals Facebook en Instagram. Tegelijkertijd is het zo, daar waar targetting en tracking via social media op iOS 14 aan banden wordt gelegd, dit een kans is voor e-mail. Op basis van de verschillende datastromen binnen je online marketing mix biedt het e-mailmarketing kanaal wél de mogelijkheid om (vergaand) te kunnen personaliseren.

Lees meer over:

Patrick

Senior E-mail Marketing Strategist

Hoe kan ik de klant bereiken met relevante informatie?

De release van de nieuwe iOS (14) staat voor kwartaal 4 2020 gepland. Echter, door de hoge mate van kritiek van onder andere het ‘grote’ Facebook gaat de nieuwe versie van iOS 14 wel door maar heeft Apple besloten de privacy restricties uit te schakelen tot ergens in kwartaal 1 van 2021. Dat zou de verschillende app-ontwikkelaars de tijd moeten geven om alternatieven te vinden om toch dezelfde doelen te kunnen bereiken.

Nu kan er tijd worden gestopt in het aanpassen van de apps of je kan als organisatie gaan kijken naar “hoe kan ik de klant dan bereiken met relevante informatie?”. Hier ligt een uitermate grote kans voor e-mail marketing.

Pak nu door met e-mail marketing

Waar veel organisaties al met e-mail marketing zijn begonnen, is juist nu het moment om door te pakken. Doordat bij e-mail marketing de personalisatie in de meeste gevallen niet realtime in de e-mail plaatsvindt maar vóór verzending, zijn er in iOS 14 geen geldende restricties op dat vlak. Heeft iemand bepaalde pagina’s op je website of in je webshop bekeken, vertoont men bepaald gedrag of heb je meer informatie verkregen over een bepaald profiel en wil je daar gerichte campagnes op voeren? Dan kan je dit ‘gewoon’ via e-mail doen. Je doet er dan wél verstandig aan om on-site er alles aan te doen om de e-mailadressen te verzamelen.

Denk aan:

  • Pop-ups
  • Vaste inschrijfelementen
  • Soft opt-in in je check-out
  • Overige lead generatie campagnes

Aangezien e-mailmarketing niet met een advertentie budget werkt, ben je vaak goedkoper uit dan dat je specifieke social media campagnes zou draaien, naast het feit dat straks in iOS 14 restricties zullen gelden. Dit kan je duizenden euro’s schelen omdat de ROI bij e-mailmarketing in de meeste gevallen vele malen gunstiger is!

Wil jij ook meer uit je e-mail marketing halen?

Ga dan vrijblijvend het gesprek met ons aan. Wij laten je zien waar jouw kansen liggen en maken concreet inzichtelijk welke resultaten jij kunt halen via e-mail marketing. Niet alleen dat, wij verbinden ons aan dat resultaat. 

Plan een adviesgesprek in

Gerelateerde blogs

Gebruik A/B testen voor waardevolle inzichten

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Drie manieren om personalisatie toe te passen in e-mail marketing

Vallen jouw resultaten tegen?

Laat e-mail marketing écht voor je werken

Je kunt nog zoveel blogs lezen, uiteindelijk moet je aan de slag. Maar soms leveren de beste inspanningen niet op wat je voor ogen hebt. Fred helpt je graag om jouw kansen inzichtelijk te maken.

Bel hem op  06 148 798 80 of plan een gesprek. 

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.