Ontwijk de spambox voor het beste rendement

Om jouw e-mail campagnes goed te laten renderen, is het essentieel dat ze op de juiste manier binnenkomen. In de inbox en niet in de spambox. Hoe je daar goed voor zorgt leer je in deze whitepaper.

Aan bod komen o.a.:

  • Het belang van je e-mail reputatie;
  • Hoe je de technische configuratie instelt;
  • Hoe je zorgt voor een schone database;
  • Wat het belang is van de juiste tekst.

Zeker weten dat jouw mails in de inbox belanden?

Download dan gratis onze whitepaper.

Praktische e-mail reputatie tips voor een optimale ontvangst

Met deze whitepaper profiteer je van de gecombineerde kennis van onze e-mail marketing én development afdelingen. Developer Max deelt zijn praktijkervaring met je. Senior E-mail Strateeg Patrick biedt deze technische kennis aan in hapklare brokken en voegt daar zijn eigen tips aan toe. Het resultaat: een waardevol document dat jou helpt in de juiste inbox binnen te komen bij je contacten. En dus het optimale resultaat uit jouw e-mails te halen. 

De juiste instellingen zijn belangrijk voor je aflevering

Een e-mail kan door allerlei verschillende redenen in de spambox belanden. Veel van deze aspecten kun je beïnvloeden. Zo leggen Max en Patrick uit hoe het precies zit met de instellingen voordat je concreet gaat mailen. De juiste technische configuratie zorgt er namelijk voor dat jij wordt herkend als gerechtmatigde gebruiker van het afzendadres. Op die manier voorkom je dat jouw e-mails voor phishing worden aangezien. 

E-mail reputatie

Let op je e-mailreputatie

Behalve instellingen op domeinniveau, speelt ook je e-mail reputatie een belangrijke rol bij de juiste aflevering van jouw mails. Je kunt jouw reputatie controleren bij verschillende externe partijen. Als het gaat om je e-mailreputatie is een goede samenwerking met je e-mail service provider (ESP) erg belangrijk. Zij zorgen namelijk voor bijvoorbeeld het opwarmen van je ip-adressen. Let ook op met hoe vaak én naar wie je e-mails verstuurt. Een ontvanger kan namelijk een klacht indienen en verschuift jouw e-mail met één druk op de knop naar de spamfolder.

Dieper in op e-mail reputatie?

Onze Campagne Specialist Anique schreef een blog specifiek over dit onderwerp. 

Lees de blog

Zorg goed voor je database

Behalve jouw reputatie, is ook de status van je contacten van belang. Controleer dus regelmatig of de adressen van je contacten nog steeds bestaan, maak een schifting tussen actieve en inactieve lezers en benader uiteraard geen contacten die zich hebben uitgeschreven. Hoe selectiever jij bent, des te minder vaak jouw e-mails als spam worden gezien.

Klaar om de spambox voor altijd links te laten liggen?

Ga voor een optimale resultaat van jouw e-mail campagnes. Download kosteloos de whitepaper Zó beland je in de inbox en niet in de spambox.

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.