

Scherp op inhoud en reputatie
Met het doel gericht op meer omzet was de keuze voor relevantie in de e-mails snel gemaakt. Het tonen van de juiste content aan je ontvangers leidt namelijk altijd tot een stijgende omzet. Deze gedachte is in ieder onderdeel van de strategie ten uitvoer gebracht. Ook de e-mail template zit boordevol slimme elementen waarmee de ontvanger de e-mails op haar wensen kan afstemmen. Qua inhoud én frequentie. En voor contacten die e-mails niet meer openen, wordt de mailfrequentie automatisch aangepast. Zo blijft de e-mail reputatie ongeschonden en worden uitschrijvingen geminimaliseerd.
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
De strategie: start met uitgebreide engagementcampagne
Om de doelstelling van To Be Dressed te behalen (meer omzet uit e-mail marketing) is een strategie opgezet die inspeelt op de oriëntatiefase in de customer journey: de engagementcampagne. Deze campagne zet in op het verkrijgen van meer leads, profielverrijking en een gepersonaliseerd aanbod in de e-mailings.
Vanwege het enorme aanbod van To Be Dressed was al snel duidelijk dat relevantie een essentieel onderdeel zou worden. Het tonen van de juiste relevante content aan je ontvangers, zorgt immers voor een verbetering van je metrics. En dat heeft een positief effect op de omzet uit e-mail. Bij de uitvoering van de campagne is dus in alle aspecten rekening gehouden met deze relevantie.
De engagementcampagne

Pop-up speelt in op Zeignarik-effect
Om meer leads te verzamelen is een pop-up ingezet die korting verstrekt bij inschrijving. Bij de ontwikkeling van deze pop-up is rekening gehouden met de vooral jonge doelgroep, die vaak de mobiele telefoon gebruikt om online te shoppen. De bel met uitroepteken is herkenbaar en lijkt op de berichten zoals die via social media en e-mail worden ingezet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Zeigarnik-effect, dat inspeelt op de behoefte niet-afgeronde taken alsnog af te ronden. Het cijfer dat in de bel staat, herinnert de online bezoeker aan een nog openstaande melding en verleidt zo tot klikken.
Meer over onze aanpak
De welkomstmail: verschillende varianten
Iedere nieuwe inschrijving wordt meegenomen in de welkomstcampagne. In de eerste mail wordt de inschrijving bevestigd en de persoonlijke kortingscode gegeven die in de pop-up is beloofd. De tweede e-mail geeft meer informatie over de organisatie en gaat dieper in op de voordelen voor de nieuwe inschrijver.
Uiteraard worden ook contacten die zich opnieuw of dubbel inschrijven, benaderd met een bevestigingsmail. Eveneens zijn er aparte e-mail automation flows opgesteld voor inschrijvingen die via andere kanalen binnenkomen. Denk aan een inschrijving op de nieuwsbrief via de check-out procedure of via de footer op de website.

De profielverrijking: essentieel voor relevantie
Zoals gezegd is relevantie binnen de e-mail marketing van To Be Dressed essentieel. Om dit goed te kunnen inzetten, moet een helder inzicht worden verkregen van de interesses van de contacten. Dit wordt verkregen via een profielverrijking, die uiteraard volledig is aangepast op de doelgroep. Met duidelijke afbeeldingen, korte teksten en een voortgangsbalk wordt volledig ingespeeld op het snelle leven en de korte aandachtspanne van de potentiële klanten.
Om zoveel mogelijk ingevulde profielen te krijgen, wordt gewerkt met verschillende reminders. Ook loopt momenteel een A/B test op het onderwerp van de mailing. Door op die manier actief aan optimalisatie te werken, weten we zeker dat we het maximale resultaat uit de campagnes kunnen halen.
Coaching bij e-mail marketing content
Als je als e-mail marketeer jarenlang e-mails opstelt binnen dezelfde campagnes, kan het lastig worden om originele en unieke content te vinden. Voor To Be Dressed is daarom een traject op maat ontwikkeld voor hulp bij binnen specifieke e-mail marketing campagnes. Hierbij is in eerste instantie een contentkalender ontwikkeld, aangepast op de doelgroep van de organisatie. Zo is in één oogopslag helder op welke evenementen en kalenderdagen slim kan worden ingespeeld.
Daarnaast wordt To Be Dressed gecoacht om het kennisniveau te verhogen van segmentering en personalisatie. Beide aspecten dragen bij aan verbeterde content die steeds passender zal aansluiten op de unieke situatie (kalender) én unieke lezer (personalisatie en segmentatie). Dit verzekert relevante content die de resultaten van de campagnes een positieve boost geeft.
|
| |
| "MailCampaigns komt haar belofte na." |
|
| “Je moest eens weten hoe vaak ik elke dag benaderd wordt door partijen die mij ‘kunnen helpen’. Af en toe ga je dan een samenwerking aan en achteraf blijken het vaak loze beloftes. Dit is bij MailCampaigns absoluut niet het geval. De klik met Wouter was er vanaf het begin en de beloftes die hij heeft gedaan, zijn door zijn team direct waargemaakt. Door hun expertise en betrokkenheid zijn de resultaten enorm verbeterd.” Wouter Kokken, Managing Director/Founder bij Tobedressed.nl |
|
|
|
|
Over MailCampaigns
MailCampaigns realiseert groei via e-mail marketing. Daarbij leveren we uitsluitend maatwerk om jouw doelstellingen te realiseren. Wij ontwikkelen de strategie en e-mail marketing campagnes, passen design toe gebaseerd op jouw huisstijl, leveren alle content en zetten effectieve e-mail automation in. Indien gewenst passen we verschillende extra's toe zoals een pop-up, landingspagina, gamification of werken we met cross-mediale campagnes. Uiteraard monitoren we continu en voeren we geregeld optimalisaties door. Alles om jouw doelen te halen en het liefst te overstijgen!
- Resultaatgericht: recht op het doel af.
- Volledig uit handen: komt goed! Wij regelen het.
- Optimale service: hulp van onze specialisten.
- Op ons eigen platform: eindeloos veel mogelijkheden.
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Odin helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen