Haal méér uit e-mail marketing met A/B testen
Je hebt er natuurlijk van gehoord en misschien voorbeelden van onze klanten voorbij zien komen: A/B testen. Ideaal om je e-mail marketing campagnes te optimaliseren. Maar waar begin je en wat zijn absolute don'ts? Campagne Specialist Anique somt het voor je op in deze whitepaper. Ze behandelt:
- Wat is A/B testen en waar begin je?
- Wanneer is een test geslaagd?
- Voorbeelden uit de praktijk mét resultaten
- Slimme tips & tricks
Wil jij starten met A/B testen?
Download dan gratis de whitepaper.
Tijd voor optimalisatie
Ook als je al een tijd bezig bent met e-mail marketing kun je blijven verbeteren. Om campagnes op een gestructureerde manier te optimaliseren, kun je gebruik maken van A/B testen. Het helpt je om de beste resultaten uit je e-mail marketing campagnes te halen.
A/B testen: de beginselen
Campagne Specialist Anique heeft zelf veel ervaring met A/B testen. Daarover weidde ze al uit in aflevering 11 van de E-mail Marketing Podcast.
In deze whitepaper gaat ze een stapje verder en neemt je aan de hand door alle aspecten van A/B testen. Waar begin je, wanneer is een test geslaagd, waar moet je voor waken en hoe kun je de uitslagen het best interpreteren?
Ben je geen lezer? Luister dan naar haar adviezen in de E-mail Marketing Podcast.
Bekijk aflevering 11Inspirerende voorbeelden
Juist in haar functie als Campagne Specialist werkt Anique ook zelf heel veel met A/B testen, net als haar collega's. In de whitepaper heeft ze de beste praktijkvoorbeelden verzameld zodat je zelf ook aan het testen gaat. Laat je inspireren met deze voorbeelden, waarbij niet alleen de aanpak, maar ook de resultaten worden beschreven.
Zo is bijvoorbeeld getest welke onderwerpregel het beste werkt voor een reactivatiecampagne, wanneer een verjaardagscampagne het best converteert en hoe lang je het best kunt wachten met de eerste mail bij een verlaten winkelwagen.