Wat is een geldige opt-in?
Met steeds meer aandacht voor privacy kan het lastig zijn om op de juiste manier e-mailadressen te verzamelen voor je e-mail marketing. In de whitepaper Wat is een geldige opt-in? leggen we uit wat wel en niet mag en krijg je praktische tips.
Je leest:
- Met welke regels moet je rekening houden
- Wat is precies een soft opt-in
- Praktische voorbeelden om opt-ins te verzamelen
Op de juiste manier meer e-mailadressen verzamelen?
Download dan gratis de whitepaper Wat is een geldige opt-in? en ga aan de slag met onze tips.
Welke regels gelden voor opt-ins?
Als Team Lead Campagnes krijgt Tim dagelijks te maken met vragen en uitdagingen rondom het verzamelen van contactgegevens. Hij weet dat ook goed waar op gelet moet worden en wat niet mag. En veel belangrijker: hoe je wél aan meer inschrijvers komt. In zijn whitepaper legt hij het je uit. Let op, hoewel we je graag helpen en met je meedenken, zijn we geen juridische experts.
Mag het vinkje al aan staan?
De whitepaper legt uit aan welke eisen je moet voldoen om een opt-in te kunnen verwerken. Hierbij wordt verschil gemaakt tussen de opt-in en de soft opt-in (de opt-in die je tijdens je check-out kunt verkrijgen). Veelgestelde vragen worden beantwoord, zoals: Mag het vinkje al aan staan bij een checkbox?
Hoe je de beste opt-ins verzamelt
Als je op de hoogte bent van de regels, kan het soms een uitdaging zijn om op een creatieve en vooral effectieve manier nieuwe contacten te verzamelen. Tim gaat daarom in op de vier belangrijkste methodes. Hij geeft daarbij meerdere tips en praktijkvoorbeelden. Behandeld worden:
- Het formulier
- De pop-up of floating bar
- De landingspagina
- De check-out procedure
Advies op maat?
Heb jij ook na het lezen van de whitepaper nog vragen of wil je eens een gesprek aangaan met onze specialisten? MailCampaigns verleent consultancy op maat. Lees meer over onze strategie en advies of plan vrijblijvend een afspraak.
Plan een adviesgesprek