Verhoog je conversie met interactieve e-mail

Heb jij onze case gezien tijdens EMERCE E-commerce Live? Onze Senior E-mail marketing Strategist Patrick lichtte de interactieve Sinterklaascampagne toe die we voor Mora hebben opgezet. Volg het voorbeeld van Mora en zet met interactiviteit in op meer conversie!

Aan de slag met interactieve e-mail?

Download dan snel de whitepaper!

Volg het voorbeeld van Mora

In de e-mail marketing campagne van Mora lopen interactiviteit en animatie als een rode draad door de campagne. Deze kenmerken komen terug in alle e-mails en zorgen behalve voor herkenbaarheid vooral voor veel conversie. Op basis van onze ervaringen hebben we een checklist voor je opgesteld, waarmee ook jij interactieve e-mail marketing kunt toepassen.

Het belang van interactieve e-mail

Tegenwoordig zien steeds meer organisaties het belang in van e-mail marketing. Dat is positief, maar zorgt tegelijkertijd voor een strijd om aandacht in de inbox. Goed nadenken over je onderwerp en snippet brengt je een heel eind, maar hoe houd je de aandacht van je lezer vast? Interactieve elementen in je e-mail kunnen hiermee helpen. Ze leggen nadruk op onderdelen die jij wil laten opvallen en helpen zo jouw boodschap over te brengen.

Wat maakt een e-mail interactief?

Een e-mail is interactief als je de interactie met je lezer aangaat. Je nodigt hem uit een handeling uit te voeren, bijvoorbeeld ergens op te klikken. Het wordt pas echt interessant als jij daarna iets doet met de uitgevoerde acties. Analyseer het gedrag: waar is op geklikt, welke pagina’s zijn bezocht, etc. Door het gedrag om te zetten in bruikbare data, kun je verder met segmenteren en personaliseren. En op die manier gaat jouw e-mail marketing steeds meer opleveren.

Aan de slag met interactieve e-mail

De whitepaper ‘Meer conversie via interactieve e-mail marketing’ is kosteloos te downloaden. Naast inhoudelijke toelichting op diverse interactieve elementen, geven we je verschillende praktijkvoorbeelden ter inspiratie. We sluiten af met een handige checklist, waardoor je direct aan de slag kan.

Checklist ontvangen?

Download dan hier onze whitepaper en laat je inspireren.

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.