Hoe een fantastisch design jouw conversie verhoogt

E-mail en design gaan hand in hand. Behalve voor een goed werkende e-mail, zorgt design namelijk ook voor het vasthouden van de aandacht van je lezer. En dat is essentieel voor je conversie!

  • Slim design houdt de aandacht vast;
  • Verschillende templates verrassen jouw lezers;
  • Met de juiste indeling stuur je op conversie.

Leren hoe je e-mail design inzet voor meer conversie?

Download dan nu onze whitepaper.

E-mail design wordt teveel onderschat

Hoewel websites en webshops de juiste aandacht krijgen als het gaat om ontwerp en gebruiksvriendelijkheid, valt dat tegen binnen e-mail marketing. Zonde, want daardoor is de ontvangst op verschillende email clients niet goed en kan de mobile versie ook tegenvallen. Onze whitepaper laat jou zien hoe je e-mail design inzet om het maximale uit jouw e-mail marketing te halen.

Boordevol praktijkvoorbeelden

Deze download staat zoals altijd vol met voorbeelden aan uit de praktijik, die je zullen inspireren zelf kritischer naar jouw e-mail design te kijken. Denk aaan de template van MailCampaigns zelf, voorbeelden van headers en footers, maar ook hoe Albert Heijn haar verschillende templates inzet. Ook is er aandacht voor bewegend beeld met interaciteve visuals uit onze eigen portfolio.

Visual van Kabonk
Het omgekeerde piramide model

Het omgekeerde piramide model

In de whitepaper gaat onze Art Director Susanne in op de verschillende aspecten die bij e-mail design komen kijken. Zo zoomt ze in op het omgekeerde piramide model, het hoe en wat van de 'vouw', bespreekt ze de huidige trends rondom de header en adviseert ze wat er wel en juist niet in de footer kan worden gezet. Behalve toelichting en voorbeelden wordt je daarbij bediend met tips over alle aspecten, die je direct kunt toepassen. 

Mobile first

Een groot gedeelte van de whitepaper gaat in op mobile first. Susanne legt het belang uit van goed e-mail design voor mobiele lezers en inspireert je met voorbeelden. Daarbij geeft ze aan waar jij naar moet kijken in je eigen organisatie, waar je focus op moet liggen en hoe mobile design verschilt van de desktop versie. 

Geen lezer?

Geen zin om veel te lezen? Je kunt ook naar Susanne luisteren. Onlangs ging ze in gesprek in onze E-mail Marketing Podcast. Je kunt haar verhaal beluisteren op onze website.

Beluister de podcast

Inspiratie nodig voor jouw e-mail marketing?

Juist als je geen designer bent, is deze whitepaper geschikt voor jou. Je doet er veel kennis mee op en kunt onze tips en voorbeelden toepassen in jouw eigen e-mail marketing.

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.