
De samenwerking
Als recruitmentbedrijf zorgt Trinamics ervoor dat vacatures in de techniek verbonden worden aan de juiste mensen. Ontzettend gaaf, maar ook een flinke uitdaging gezien de hoeveelheid IT professionals op de markt! MailCampaigns helpt Trinamics deze uitdaging te overwinnen, zonder hen de kopzorgen over complexe e-mail automation te geven.
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
De juiste berichten voor de doelgroep
In samenwerking met de website ontwikkelaar van Trinamics, RB-Media, hebben we extra tijd gestoken in het vaststellen van de doelgroepen. Deze doelgroepen worden ook wel de buyer persona’s genoemd: een gedetailleerd profiel van ideale klanten, of in dit geval sollicitanten. Door de inhoud en stijl van de content af te stemmen op deze buyer persona’s, zullen zij zich sneller herkennen in de geschetste problemen en oplossingen en hierdoor beter converteren! Deze doelgroepen zijn verwerkt in een uitgebreide strategie en profielverrijkingscampagne.

Profielver-watte?
De meeste bedrijven richten zich niet op maar één soort klant. Zo ook Trinamics! Elke sollicitant heeft zijn eigen wensen en behoeften. Wanneer Trinamics naar al deze sollicitanten dezelfde mailing verstuurt, zal dit veel minder effectief zijn. Daarom helpt MailCampaigns bij het in kaart brengen van de profielen van de sollicitanten en wordt de database verrijkt met deze informatie. Hierdoor krijgt elke sollicitant een eigen aanpak, met persoonlijke berichten die bij hem of haar passen!
Elise van RB-Media vertelt meer over de samenwerking:
“Wanneer wij een website ontwikkelen, denken we altijd goed na met de klant over de kernwaarden van de organisatie en de doelgroep hiervan. En MailCampaigns past deze methode ook vlekkeloos toe bij Trinamics! Zij zijn een gespecialiseerde en fijne partner, die enthousiast de draad oppakte waar wij gebleven waren met de website.”
Elise de Koning, online marketeer RB-Media
Slimme koppeling met Carerix
Het ontwikkelen van buyer persona's gaat om het selecteren op bepaalde eigenschappen. Om dit succesvol uit te voeren, is de juiste data nodig. In het geval van Trinamics is een koppeling gerealiseerd met recruitmentsoftware Carerix. Hierdoor worden gegevens zoals gevolgde opleidingen, arbeidsverleden en functieniveau automatisch ingeladen in het systeem van MailCampaigns. De e-mail marketing campagnes kunnen dus direct worden gepersonaliseerd op basis van de beschikbare informatie.
Lees meer over onze koppeling met CarerixHoe ziet dat er dan uit?

De persona's van Trinamics
Trinamics bleek veel mannelijke sollicitanten te spreken, die werk zochten als monteur, engineer of internationale software expert. En hun inbox ziet er vaak heel verschillend uit!
De inbox van een engineer
Uit onderzoek bleek dat deze doelgroep blogs leest over het vakgebied, graag kennis ontvangt via de mail en ingeschreven staat bij meerdere vacaturesites. Daarom maakten we vakinhoudelijke mailings!


De inbox van een monteur
Monteurs zijn veelal geen lezers, maar willen snel succes behalen. Ze zijn niet proactief op zoek naar de beste vacature, maar wel veel te bereiken via social media! Daarom: korte berichten.
De inbox van een international
Internationale kandidaten ontvangen graag kennis via de e-mail. Deze lezen ze dan ook helemaal door. Uiteraard is taal hier erg belangrijk.


Meer weten over profielverrijking of andere onderdelen van de campagne?
Uiteraard hielpen wij Trinamics bij nog veel meer onderdelen uit de e-mail campagnes. Zo werd bijvoorbeeld gamification ingezet. Wil je er meer over weten? Neem dan gerust contact met ons op!
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Odin helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen