Een effectieve benadering van de sollicitant

Meer plaatsingen voor recruitmentbedrijf Trinamics dankzij profielverrijking campagnes.

De samenwerking

Als recruitmentbedrijf zorgt Trinamics ervoor dat vacatures in de techniek verbonden worden aan de juiste mensen. Ontzettend gaaf, maar ook een flinke uitdaging gezien de hoeveelheid IT professionals op de markt! MailCampaigns helpt Trinamics deze uitdaging te overwinnen, zonder hen de kopzorgen over complexe e-mail automation te geven.

3 Doelgroep analyses
+100% Benut van de database
Duizenden Gepersonaliseerde mails
+10 Plaatsingen in 2020

Van begin tot eind

De uitdaging

Doorgewinterde specialisten, vers afgestudeerden of enthousiaste aanpakkers in de techniek: Trinamics heeft werk voor ze. Maar waar vind je deze personen en hoe kun je ze het beste benaderen?

De oplossing

Door duidelijke doelgroepen op te stellen en deze toe te passen in een profielverrijking campagne, worden de kandidaten persoonlijk benaderd. Zo krijgen zij relevante informatie, op het juiste moment.

Het resultaat

Dankzij een optimale benutting van de database, zorgen we voor meer inschrijvingen en plaatsingen van sollicitanten! En met minimale tijdsinvestering voor Trinamics: alles tot in de puntjes geregeld.

De juiste berichten voor de doelgroep

In samenwerking met de website ontwikkelaar van Trinamics, RB-Media, hebben we extra tijd gestoken in het vaststellen van de doelgroepen. Deze doelgroepen worden ook wel de buyer persona’s genoemd: een gedetailleerd profiel van ideale klanten, of in dit geval sollicitanten. Door de inhoud en stijl van de content af te stemmen op deze buyer persona’s, zullen zij zich sneller herkennen in de geschetste problemen en oplossingen en hierdoor beter converteren! Deze doelgroepen zijn verwerkt in een uitgebreide strategie en profielverrijkingscampagne.

E-mail workflow Trinamics

Profielver-watte?

De meeste bedrijven richten zich niet op maar één soort klant. Zo ook Trinamics! Elke sollicitant heeft zijn eigen wensen en behoeften. Wanneer Trinamics naar al deze sollicitanten dezelfde mailing verstuurt, zal dit veel minder effectief zijn. Daarom helpt MailCampaigns bij het in kaart brengen van de profielen van de sollicitanten en wordt de database verrijkt met deze informatie. Hierdoor krijgt elke sollicitant een eigen aanpak, met persoonlijke berichten die bij hem of haar passen!

Elise van RB-Media vertelt meer over de samenwerking:

“Wanneer wij een website ontwikkelen, denken we altijd goed na met de klant over de kernwaarden van de organisatie en de doelgroep hiervan. En MailCampaigns past deze methode ook vlekkeloos toe bij Trinamics! Zij zijn een gespecialiseerde en fijne partner, die enthousiast de draad oppakte waar wij gebleven waren met de website.” 

Elise de Koning, online marketeer RB-Media

Slimme koppeling met Carerix

Het ontwikkelen van buyer persona's gaat om het selecteren op bepaalde eigenschappen. Om dit succesvol uit te voeren, is de juiste data nodig. In het geval van Trinamics is een koppeling gerealiseerd met recruitmentsoftware Carerix. Hierdoor worden gegevens zoals gevolgde opleidingen, arbeidsverleden en functieniveau automatisch ingeladen in het systeem van MailCampaigns. De e-mail marketing campagnes kunnen dus direct worden gepersonaliseerd op basis van de beschikbare informatie.

Lees meer over onze koppeling met Carerix

Hoe ziet dat er dan uit?

De persona's van Trinamics

Trinamics bleek veel mannelijke sollicitanten te spreken, die werk zochten als monteur, engineer of internationale software expert. En hun inbox ziet er vaak heel verschillend uit!

De inbox van een engineer

Uit onderzoek bleek dat deze doelgroep blogs leest over het vakgebied, graag kennis ontvangt via de mail en ingeschreven staat bij meerdere vacaturesites. Daarom maakten we vakinhoudelijke mailings!

De inbox van een monteur

Monteurs zijn veelal geen lezers, maar willen snel succes behalen. Ze zijn niet proactief op zoek naar de beste vacature, maar wel veel te bereiken via social media! Daarom: korte berichten.

De inbox van een international

Internationale kandidaten ontvangen graag kennis via de e-mail. Deze lezen ze dan ook helemaal door. Uiteraard is taal hier erg belangrijk.

Meer weten over profielverrijking of andere onderdelen van de campagne?

Uiteraard hielpen wij Trinamics bij nog veel meer onderdelen uit de e-mail campagnes. Zo werd bijvoorbeeld gamification ingezet. Wil je er meer over weten? Neem dan gerust contact met ons op!

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!
kabonk sfeerbeeld

Kabonk: Gamification stimuleert herhaalbezoek

Hoe bouw je vanuit niets een goede database op als nieuwe organisatie? Wij ontwikkelden een succesvolle online winactie gecombineerd met flyers die op locatie werden uitgedeeld.

96% opt-in voor nieuwsbrief
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

beterhoren logo
blackbananas logo
ccv shop logo
dasimport logo
duifhuizen logo
ekomenu logo
haarshop-logo-website.png
hygienepapier logo
imageskincare logo
inhouse logo
john west logo
ketel 1 logo
loods5 logo
madurodam logo
megagadgets logo
meyco logo
mkb brandstof logo
mora logo
naif logo
plein logo
profijtmeubel logo
prontowonen logo
steppinout logo
trinamics logo
vanarendonk logo
van mossel logo
vitals logo
vvv groningen logo
zumo logo
4ff logo

Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Jesse helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek.

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.