Oud-klanten opnieuw abonnee maken en bestaande klanten langer behouden

Kwebbels Kinderboeken zocht een partner die haar slapende database weer actief kon maken. Met als doel oud-abonnees terug te winnen en huidige abonnees te behouden.

E-mail marketing maakt optimaal gebruik van database

Kwebbels Kinderboeken heeft door de jaren heen een aardige database opgebouwd, maar had het gevoel deze niet optimaal te benutten. Graag communiceren zij persoonlijk met hun klanten op een arbeidsvriendelijke manier. En wij mochten bewijzen dat e-mail marketing hiervoor het geschikte middel is. Dus ontwikkelden wij 4 campagnes die ervoor zorgen dat prospects en oud abonnees (weer) abonnee worden. En huidige abonnees behouden blijven.

71% open ratio
19% wordt abonnee
+39% meer abonnees

Van begin tot eind

De uitdaging

Hoe behoud je huidige abonnees en win je oude abonnees terug?

De oplossing

Geautomatiseerde campagnes die abonnees de juiste mail sturen op het juiste moment.

Het resultaat

19% van de nieuwe inschrijvingen werd abonnee en 2% van de oud abonnees werd opnieuw abonnee.

Meteen de experts ingeschakeld

Kwebbels Kinderboeken heeft in de samenwerking een bewuste keuze gemaakt en is direct voor de experts gegaan.

     
     
 

Kwebbels over de samenwerking

“Voor Kwebbels Kinderboeken hebben we ervoor gekozen om niet zelf te gaan proberen om een e-mail strategie te bedenken en op te zetten, maar om daar experts voor in te zetten. En dan het liefst ook meteen de beste. In onze ogen moesten we daarvoor zijn bij MailCampaigns. En tot op heden zijn we erg blij met deze keuze en maken we grote stappen. Wij zijn zeer positief en kijken uit naar de rest van de samenwerking!”

Ruud van Dal, eigenaar Kwebbels Kinderboeken

 
     

 

Creatieve pop-up laat bezoeker zelf kiezen

De leespakketten van Kwebbels zijn flexibel en afgestemd op de wensen van de abonnee. Wie betaalt, bepaalt. In lijn met deze gedachte ontwikkelde MailCampaigns een pop-up waar de inschrijver zélf zijn beloning kan kiezen: 10% korting of een scherp geprijsd proefpakket. Dankzij creatieve animaties en vrolijk kleurgebruik is de pop-up in lijn met het speelse karakter van de organisatie. Deze aanpak heeft dan ook direct effect. Behalve dat er veel nieuwe inschrijvers binnenkomen, converteert 19% naar een betaald abonnement.

Engagementcampagne op persoonlijk niveau

Contacten die zijn ingeschreven worden opgevangen in de welkomstcampagne. Hierin maken ze verder met Kwebbels Kinderboeken en wordt meer uitleg gegeven over de diensten. Dit versterkt de merkbeleving bij (nieuwe) inschrijvers, waardoor de connectie met Kwebbels wordt versterkt. Deze campagne converteert tot 39% meer abonnees.

Loyaliteitscampagne om abonnees te behouden

Om het contact met bestaande abonnees te verstevigen en hen als abonnee te behouden, hebben we een loyaliteitscampagne ingericht. Op strategische momenten ontvangen zij een e-mail die ze betrokken houdt en stimuleert abonnee te blijven. Lezen is namelijk niet alleen erg leuk, maar speelt ook een belangrijke rol bij de ontwikkeling van kinderen. Deze campagne maakt de ontvangers hier op een leuke manier bewust van en motiveert ze te blijven lezen.

Oud-abonnees reactiveren

Mocht een abonnee ervoor kiezen zijn lidmaatschap stop te zetten, dan belandt hij in de winback campagne. Op deze manier proberen we te achterhalen wat de reden is van opzegging en oud-abonnees op het juiste moment te verleiden weer abonnee te worden. Ook dachten we een campagne uit om oud abonnees terug te winnen die al jaren aan het slapen waren. Deze campagne leverde veel leuke reacties op en 2% van de ontvangers sloot opnieuw een abonnement af.

Volgende case

Meer lezen over de campagnes voor onze klanten? Bekijk dan de volgende case!
caseplein header

Plein: Meer omzet via datadriven e-mail marketing campagnes

Online drogisterij Plein.nl wilde een verhoging van haar omzet en retentie. In deze sterk concurrerende branche was dat een uitdaging die we graag aangingen. Tot nu toe resulteerde dat in een omzetstijging van 142% uit e-mail marketing in het eerste half jaar.

+142% meer omzet uit e-mail
Deze case bekijken

Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:

beterhoren logo
blackbananas logo
ccv shop logo
dasimport logo
duifhuizen logo
ekomenu logo
haarshop-logo-website.png
hygienepapier logo
imageskincare logo
inhouse logo
john west logo
ketel 1 logo
loods5 logo
madurodam logo
megagadgets logo
meyco logo
mkb brandstof logo
mora logo
naif logo
plein logo
profijtmeubel logo
prontowonen logo
steppinout logo
trinamics logo
vanarendonk logo
van mossel logo
vitals logo
vvv groningen logo
zumo logo
4ff logo

Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen

Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Jesse helpt daarbij.

Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-43458167 of plan een gesprek.

Spot mijn kansen

Heb je vragen of advies nodig?

We horen graag van je. Je kunt ons bereiken via 085 4013 899 of stuur een mailtje naar info@mailcampaigns.nl.

Handige tips in je mailbox? Schrijf je in.

En word net als wij een expert in e-mail marketing.