

E-mail marketing maakt optimaal gebruik van database
Kwebbels Kinderboeken heeft door de jaren heen een aardige database opgebouwd, maar had het gevoel deze niet optimaal te benutten. Graag communiceren zij persoonlijk met hun klanten op een arbeidsvriendelijke manier. En wij mochten bewijzen dat e-mail marketing hiervoor het geschikte middel is. Dus ontwikkelden wij 4 campagnes die ervoor zorgen dat prospects en oud abonnees (weer) abonnee worden. En huidige abonnees behouden blijven.
Van begin tot eind
De uitdaging
De oplossing
Het resultaat
Meteen de experts ingeschakeld
Kwebbels Kinderboeken heeft in de samenwerking een bewuste keuze gemaakt en is direct voor de experts gegaan.
Kwebbels over de samenwerking“Voor Kwebbels Kinderboeken hebben we ervoor gekozen om niet zelf te gaan proberen om een e-mail strategie te bedenken en op te zetten, maar om daar experts voor in te zetten. En dan het liefst ook meteen de beste. In onze ogen moesten we daarvoor zijn bij MailCampaigns. En tot op heden zijn we erg blij met deze keuze en maken we grote stappen. Wij zijn zeer positief en kijken uit naar de rest van de samenwerking!” Ruud van Dal, eigenaar Kwebbels Kinderboeken | ||

Creatieve pop-up laat bezoeker zelf kiezen
De leespakketten van Kwebbels zijn flexibel en afgestemd op de wensen van de abonnee. Wie betaalt, bepaalt. In lijn met deze gedachte ontwikkelde MailCampaigns een pop-up waar de inschrijver zélf zijn beloning kan kiezen: 10% korting of een scherp geprijsd proefpakket. Dankzij creatieve animaties en vrolijk kleurgebruik is de pop-up in lijn met het speelse karakter van de organisatie. Deze aanpak heeft dan ook direct effect. Behalve dat er veel nieuwe inschrijvers binnenkomen, converteert 19% naar een betaald abonnement.
Engagementcampagne op persoonlijk niveau
Contacten die zijn ingeschreven worden opgevangen in de welkomstcampagne. Hierin maken ze verder met Kwebbels Kinderboeken en wordt meer uitleg gegeven over de diensten. Dit versterkt de merkbeleving bij (nieuwe) inschrijvers, waardoor de connectie met Kwebbels wordt versterkt. Deze campagne converteert tot 39% meer abonnees.

Loyaliteitscampagne om abonnees te behouden
Om het contact met bestaande abonnees te verstevigen en hen als abonnee te behouden, hebben we een loyaliteitscampagne ingericht. Op strategische momenten ontvangen zij een e-mail die ze betrokken houdt en stimuleert abonnee te blijven. Lezen is namelijk niet alleen erg leuk, maar speelt ook een belangrijke rol bij de ontwikkeling van kinderen. Deze campagne maakt de ontvangers hier op een leuke manier bewust van en motiveert ze te blijven lezen.

Oud-abonnees reactiveren
Mocht een abonnee ervoor kiezen zijn lidmaatschap stop te zetten, dan belandt hij in de winback campagne. Op deze manier proberen we te achterhalen wat de reden is van opzegging en oud-abonnees op het juiste moment te verleiden weer abonnee te worden. Ook dachten we een campagne uit om oud abonnees terug te winnen die al jaren aan het slapen waren. Deze campagne leverde veel leuke reacties op en 2% van de ontvangers sloot opnieuw een abonnement af.
Het maximale halen uit e-mail marketing? Onderstaande klanten gingen je voor:
Word jij het volgende succesverhaal?

Laat ons jouw resultaten verhogen
Een verhaal begint bij het begin. Maar wij springen er soms midden in. Om te adviseren, bij te sturen en resultaten te halen. Odin helpt daarbij.
Weten hoe jouw succesverhaal klinkt? Bel hem op 06-38570873 of plan een gesprek.
Spot mijn kansen