Hou je e-mail reputatie op orde.

Met e-mail marketing kun je leads werven, ze opwarmen en klant laten worden. Door goed te segmenteren zorg je ervoor dat de klant of lead ook de informatie ontvangt die hij of zij wenst. Zo zorg je ervoor dat hij of zij de mails niet als spam gaat zien.

Het is dus belangrijk om de klanten en prospects tevreden te houden met de content die je stuurt. Dit geldt ook voor de e-mail providers zoals Gmail, Outlook en Yahoo.

E-mail reputatie
Je e-mail reputatie wordt bepaald aan de hand van drie pijlers: de IP reputatie, content reputatie en domein reputatie.

IP reputatie
Je IP reputatie wordt bepaald door klachten van ontvangers, instanties die de reputatie meten en de kwaliteit van je database. Denk bij de kwaliteit van je database aan soft bounces, hard bounces en inactieve contactpersonen. Dit heeft allemaal invloed op je reputatie.

Content reputatie
De content reputatie wordt bepaald door de gebruikte code in de mail, de beschrijving van de afbeeldingen, de url’s die in de mail zijn toegevoegd. Daarnaast heeft de inhoud van de mail invloed op de reputatie. Als laatste is de relevantie van de e-mail belangrijk.

Domein reputatie
Naast de IP en Content reputatie is de domein reputatie ook erg belangrijk voor de aflevering van e-mails. Belangrijk hierbij is dat de e-mail authenticatie goed is ingesteld en dat het eigen domein een positieve reputatie heeft.

De reputatie op orde houden
Bij MailCampaigns houden wij de reputatie van onze klanten in de gaten. Met tools als Sender Score, Glock en Debounce monitoren we de reputatie en sturen waar nodig bij.

Bij het opzetten van campagnes en het versturen van e-mails houden we rekening met de factoren die invloed hebben op de reputatie. Zo weet je zeker dat alles eraan gedaan is om de mails goed af te leveren.

Door daarnaast data en segmentatie in te zetten voor relevante content is de ontvanger ook blij met de mail die hij of zij krijgt.

Wil je ook dat je reputatie goed is en blijft, bij zowel je klant als bij de e-mail providers? Neem dan contact op met Denise Steenbergen van MailCampaigns. (06-42772379). Zij kan je meer vertellen over onze werkwijze.